5 172 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Länsförsäkringar ALF
Sida 1 av 2
Länsförsäkringar erbjuder förutom brand och vatten larm även inbrottslarm. Tjänsten kommer snart även att vara uppkopplad mot larmcentral! Har Sectorlarm idag men LF larm är ju till en bråkdel av priset! Någon som har detta? Användarvänlighet?
Jättebra grejer för små pengar👍🏻
Bytte från Sector. Mer enheter i baspaket och de tar inget extra per månad för att till exempel koppla Yale till tjänsten (bara engångsbelopp för hårdvaran). Och redan kopplade till larmcentral.L Lasselim123 skrev:
Larmet har aldrig gått för jag är för snabb på att öppna dörren, till skillnad från Sector där det blev falsklarm väldigt ofta. Men fuktsensorerna är extremt känsliga och larmar lite för ofta under kylen.
Har du det dammigt under kylen? Eller ett golv som leder ström lite ström? De borde inte fel-larma. Jag har dock ingen erfarenhet av just den modellen. Men det är läskigt om de fel-larmar tycker jag.S sjoelund skrev:
Vet inte vad det var, men det var mycket kondens inne i kylen den månaden den larmade som mest. Plastskydd under kyl/frys. Inget damm.K knightjocke skrev:
Jag har inte larmet men brandvarnare och vatten larm fungerar bra, man får även vädervarningar.
När brandlarmet gick hemma, så fick jag sms om vilken som triggades, notis och larm i appen.
Jag väntar på pris på larmet för jag önskat ett bra erbjudande, de var snälla med första delen så värt att se vad de kan göra med just det.
När brandlarmet gick hemma, så fick jag sms om vilken som triggades, notis och larm i appen.
Jag väntar på pris på larmet för jag önskat ett bra erbjudande, de var snälla med första delen så värt att se vad de kan göra med just det.
Hej. Vi har komplett Alf paket med brandlarm, vattenkran och hemlarm. Ingen uppkoppling mot larmcentral eller något dörrlås än. Vi är nöjda och allt fungerar bra. Kommer nog skaffa dörrlåset så fort vi målat om våra dörrar. Det enda man kan sakna är kamera för att se vad som händer när larmet går. Men det går att köra separat om man vill ha det.J J_B skrev:
Vad har ni för månads kostnad?D D.anne_85 skrev:Hej. Vi har komplett Alf paket med brandlarm, vattenkran och hemlarm. Ingen uppkoppling mot larmcentral eller något dörrlås än. Vi är nöjda och allt fungerar bra. Kommer nog skaffa dörrlåset så fort vi målat om våra dörrar. Det enda man kan sakna är kamera för att se vad som händer när larmet går. Men det går att köra separat om man vill ha det.
Jag vill ju egentligen bara ha larmet men det går inte att få separat. Har ju redan leakboten.
Har sen förut nimly dörrlås som ska gå o koppla till larmet.
Villapaketet för 49 kr/månad går jämt upp med rabatten på försäkringen på 10%. Till detta har vi hemlarm stor för 130 kr. Totalt månadskostnad 179 kr samt 10 % rabatt på hemförsäkringen.J J_B skrev:
Funkar superbra. Fördelen är att du kan bygga larmet lite som du själv vill. Om du bara ha brand och vatten (grundpaket). Eller om du vill lägga till inbrottslarm med eller utan larmcentral. Lite på dina villkor. Vart i Sverige bor du någonstans?J J_B skrev:
SödermanlandS Snickenicke87 skrev:
Mitt pris blir 49kr för bas + 100kr för lilla villa larm paketet som jag måste utöka ganska rejält.
Har ju redan 10% rabatt på hemförsäkringen då jag har larm installerat
J J_B skrev:
Ja det räcker att ha säkert vatten/brand för att få 10 %rabatt, men kan vara värt att ringa ditt lokala lf kontor och fråga vad de kan göra, jag betalar 0kr för mellan paketet för säkert vatten/brand, de kan säkert göra en sådan deal för dig med.
Fortsätter i denna tråden, ska ringa och beställa larmet i nästa vecka, hur hade ni resonerat gällande antalet enheter ??
Jag har två våningshus +källare.
-Källaren har en ingång och några fönster, men inget av särskilt värde, här tänker jag mig larm på dörren och en dekare i rum nr.2 som leder till första plan.
Första våningsplan har två ytterdörrar +altandörr, här sätter jag larm på alla dörrar, utöver det har vi 11 fönster, sätter ni larm på alla fönster eller bättre köpa 2-3 dekare som har koll.
Tredje våningsplan har en balkongdörr, här sätter jag larm, samt ett par dekare för de lär ju inte klättra upp med stege när de lika gärna kan ta sig in på första plan ?
Annars har jag 10 fönster på detta plan.
Hur hade ni gjort?
Nästa sak, jag tänker mig ha två ställen där jag kan larma av och på systemet dvs. Vid ytterdörrar, sen i källaren blir det smart lås, men kan denna stänga av och sätta på larmet om jag önskar??
Jag har två våningshus +källare.
-Källaren har en ingång och några fönster, men inget av särskilt värde, här tänker jag mig larm på dörren och en dekare i rum nr.2 som leder till första plan.
Första våningsplan har två ytterdörrar +altandörr, här sätter jag larm på alla dörrar, utöver det har vi 11 fönster, sätter ni larm på alla fönster eller bättre köpa 2-3 dekare som har koll.
Tredje våningsplan har en balkongdörr, här sätter jag larm, samt ett par dekare för de lär ju inte klättra upp med stege när de lika gärna kan ta sig in på första plan ?
Annars har jag 10 fönster på detta plan.
Hur hade ni gjort?
Nästa sak, jag tänker mig ha två ställen där jag kan larma av och på systemet dvs. Vid ytterdörrar, sen i källaren blir det smart lås, men kan denna stänga av och sätta på larmet om jag önskar??