Tjena

Är det nån som har lust att dela med sig av lite länkar till utländska affärer på nätet? Ju fler desto bättre.

Tänkte man kunde försöka så många sidor som möjligt på samma ställe så blir det enkelt att jämföra priser t ex...

Skriv gärna en kommentar till affären, om det fungerat bra eller om det var nåt som inte fungerade...

//Calle

http://www.focalprice.com
Säljer allt från elektroniska cigaretter till bilstereo, telefoner med upp till 4 simkort aktiva, tablets, +++
Mycket med gratis försändelser.
Sidan blev anbefallen av "PayPal" i ett mail jag fick för ett tag sedan, och har funkat hur bra som helst.
Har beställd mycket, och dom skriver gärna ned priset på innehåll så man undviker tullen.
Samma sida har öppnat en filial i England tydligen, men hur det funkar att beställa därifrån vet jag inte.

Har läst lite i dom, men skulle det inte vara trevligt att ha en lång lista med samtliga affärer på samma ställe? Skulle bli väldigt enkelt att jämföra priser om man hade alla sidor samlade på samma ställe tänkte jag?

Man måste ju fortfarande klicka upp resp. affär, och skillnaden nu är att de ligger i 3 olika trådar, men ofta är det samma 4-5? affärer man som man jämför priser mellan (Seltmann.de, Rubart.de, ebay.de, Axminster.co.uk, toolstop.co.uk) :)
Här finns även en 'prisjakt' för tyska marknaden: http://www.idealo.de/

Ok, jag fick intrycket av att det fanns betydligt fler...

Har kollat en del på toolstop, och jag får intrycket av att det verkar vara billigare i UK än i Tyskland... Eller är det tillfälligheter bara?

Dom flesta fynden gör man ju när någon av butikerna har en kampanj på en specifik produkt så det går ju aldrig att säga vilken som är billigast i förväg. Bara att hålla ögonen öppna, kolla här på forumet, prenumerera på nyhetsbrev från dom olika firmorna osv.
Den metod jag ofta använder är att sätta ett maxpris på något och sedan slänger jag ut metkroken och väntar på att tillfället dyker upp, senast i veckan vart det en Dremel från Amazon i UK, en annan gång väntade jag nästan ett år för att få tag i en Bosch bordsåg men den dök tillslut upp för lite över 4k inkl frakt från Miles....osv osv.

Självklart finns det många fler webb butiker är det som har avhandlats i byggahus. Men dom som nämns vet vi fungerar.

Pär

Och googlar man på ett speicellt elverktyg får man ju upp de flesta/alla? som säljer det.
Och sen är det bara att börja sålla, och som Pär skriver, det som nämnts här vet man funkar, och ofta ligger de bra till prismässigt.

Som alla skriver Googla.

Om du vill ha tag i paketet du länkar till så skriver du ju bara i googles sökruta:

Bosch GOP GSR

Samma sökning gör du på ebay med rätt filter satta.

När du hittat billigaste pris så kollar du om dom levererar till Sverige och sedan kan du kolla BH om det finns några referenser till butiken i fråga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.