Långtidsprojekt Tegelvilla Skåne

29k läst  116 svar

1. K
    Medlem · Nivå 4
    Imponerande arbete, särskilt fiskbena! Det är inte det lättaste att lägga om man aldrig gjort det innan (y)

2. R
    Medlem Nivå 3
    Med nya stavar går det, jag började med 100 år gamla stavar och det var inte helt enkelt - gick åt ungefär två veckor per rum.

3. L
    Medlem Nivå 9
    Det är säkert enklare med nya stavar. Jag använde bara gamla stavar till att komplettera frisen.

4. L
    Medlem Nivå 9
    Jag var lite dålig på att fota när inredningen monterades.
    Hade lite problem med leveranserna, blev strul med färg på köket etc etc så allt levererades utan luckor. det gjorde ju inte så mycket för det var enklare att skruva in skåpen utan luckor.

Foto 2017-01-21 18 25 43.jpg

Foto 2017-01-23 22 02 09.jpg

Foto 2017-01-23 22 02 29.jpg

Dax för bänkskiva!
    Köpte denna med montage, nog för att man inte är klenast i kommunen men 280 kg bänkskiva lyfter man ju inte in hur som helst...
    Foto 2017-01-26 09 30 22.jpg

På plats!
    Foto 2017-01-26 09 53 41.jpg

Är grymt nöjd med vasken. bra storlek.
    Foto 2017-01-28 20 54 05.jpg
    Foto 2017-01-28 20 54 15.jpg

Det återstår fortfarande lite lister, målning av de lister som sitter på plats och dörrarna till kyl och frys är inte monterade.
    Men, det går att använda köket och det börjar se vettigt ut=).

Redigerat 28 feb 19:58
    Krille4, kalle55, maflax och 2 till gillar
  5. D
    Medlem Nivå 7
    Utsuget från fläkten vart tar det vägen, vägg? Taket?

6. L
    Medlem Nivå 9
    Det försvinner in i en kanal i murstocken. Samma kanal som den gamla fläkten nyttjade. Är nöjd med fläkten, den är väldigt effektiv och ganska tyst.

7. K
    Medlem · Nivå 4
    Snyggt med marmor, mässing och stavparkett, samma gedigna känsla.

8. arneri68
    Medlem Nivå 8
    Finns något fettfilter eller hur fungerar det med takfläktar?

9. D
    Medlem Nivå 7
    En fråga till, var köpte du den? Har nog aldrig sett en sådan fläkt.. det luktar inte mat i hela huset då du steker mat? Svårt och tänka mig att den suger in all lukt/rök?

skidaren gillar
  10. L
    Medlem Nivå 9
    Det sitter vanligt fettfilter precis som vilken underskåp fläkt som helst.
    rengörs på samma vis. bara lite joxigare att ta ner för tvätt eftersom det sitter i taket...

11. L
    Medlem Nivå 9
    Nej den funkar faktiskt riktigt bra. fläkten är specad att suga 920m3/h om jag inte minns fel. det räcker gott för att ventilera ut os och rök.
    Grejen med takfläktar är att den använder taket som upptagningsyta. så egentligen så ska den sitta jäms med taket för att funka optimalt. Det var bla därför som lådan byggdes så stor över ön.

12. L
    Medlem Nivå 9
    Köket börjar bli ganska färdig, bara mindre grejer kvar med lister och annat.

Byggde en liten bokhylla som avslutning på högskåpsraden.
    Foto 2017-02-18 09 28 27.jpg

Foto 2017-02-18 09 28 55.jpg

Foto 2017-02-18 09 28 58.jpg

13. L
    Medlem Nivå 9
    Tack!
    Vi tycker det blev väldigt bra.
    dock är inte skivan marmor, vi ville ha utseendet men inte skötselkraven. Så det blev en kompositskiva från Silestone istället.

14. D
    Medlem Nivå 1
    Vart köpte du din skiva?

15. L
    Medlem Nivå 9
    Det blev tillslut Ballingslöv. Kollade runt mycket på priser men Ballingslöv gav mig bra pris samt att de kunde leverera en skiva som var 3160 mm lång..

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: