Hej.
Nyligen köpt hus och har stött på ett problem med vatten och snö som samlas utanför min garageuppfart. Huset ligger i ett klassiskt villakvarter och jag flyttade in i vintras. Det var inte så mycket snö denna vinter så det var inget jag tänkte på. Men nu under sommar och höst ser jag att när det regnar mycket samlas stora mängder vatten utanför min tomt och min garageinfart och det har ingenstans att ta vägen. Jag bor först på min sida av gatan, så jag har ingen granne på min högra sida (om jag står på gatan och tittar mot huset dvs) och närmsta brunn (tror det kallas dagvattenbrunn?) är inte utanför huset jämte utan hittas först vid näst, nästa hus. Vilket innebär att jag har cirka 40 meter bort och då räknar jag från min tomtgräns mot grannen, där också min garageuppfart slutar.

Är det någon som vet och har kunskap vad som gäller för detta, innan jag kontaktat kommun. Tänker att om det blir en rejäl vinter med massa snö kommer det bli problem när det blir smältvatten.

Satellitbild av ett hus med uppmärkt garageuppfart och avstånd till närmaste dagvattenbrunn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack på förhand.

Det lär troligen inte ske något.
Det blir nog bara ett konstaterande att det kommer dom fixa den dagen gatan kommer få ny asfalt.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Om det är ett riktigt problem, dvs så stora mängder vatten att det börjar rinna in på din tomt så kan det även bli så bra att dom sätter en ny brunn utanför ditt hus.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.