Bor i enplansvilla som tidigare vart två lägenheter med varsin 300Liters vvberedare.
De står tyvär i var sin ände av huset men på ena sidan har jag bara en toalett då köket där är utslängt. Just nu duschar vi i denna då den andra renoveras men annars kommer vi inte använda den bortre toaletten så hemskt mycket. (funkar som tvättstuga i stället)
Det är ca 14.7 meter rör som krävs för att kunna slänga ut den ena vvberedaren.
Ekonomiskt eller inte?
 
ut me skiten bara 14 meter är ju ingen sträcka att tala om............är du orolig för att inte få fram varnvatten snabbt nog dra ett extra rör o montera en vvc pump ;D
 
Om det är moderna vvb är förlusterna ganska små varför du gärna kan behålla dem.
Är det gamla vvb släng ut dem bägge två och sätt in en ny 300 l beredare.
 
Är inte en 300l vvb lite väl stor? Det borde ju räcka med en mindre ifall dem köper en ny.

Jocke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.