Visst kommer jag att ha någon som kommer förbi nån gång ibland och kollar till huset men jag kommer att stänga av vattnet och det känns som ju mindre saker som måste utföras desto bättre.

Det blir nog att köra matolja, att plasta in allt kändes jobbigt :)

Korvgubbe
Plastfolie över toan är ju en klassiker inom andra sammanhang och just därför känns det ett vågat drag. Jag hade inte litat på att man två och en halv månader senare kommer ihåg att ta bort den innan första användningen...

Hemmakatten skrev:
Vi har också planerat för en längre bortavaro men nu vete katten.
Ta du din "långsemester". Inte hela världen att vädra en stund när du/ni kommer hem. :)

Hemmakatten
Den blir inte förrän om 2½ år, tyvärr. Men då räknar jag med att det blir 2-3 månader.

Nu är jag tillbaka och tänkte berätta att jag körde med begagnat rapsolja som använts i fritösen. Det fungerade faktiskt väldigt bra (förutom på toaletten som svärmor spolade i när hon var förbi och kollade till en sak)

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Är man mån om att inte få stopp i avloppet skall man minimera mängden fett man häller i det.

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Det borde väl rimligen räcka med någon dl, så en oljehinna bildas?

Problemet är om vattnet dunstar på "avloppssidan", då räcker inte oljehinnan när nivån sjunker. Det köper lite tid dock.

T Thomas_Blekinge skrev:
Varför så krångligt? Matolja går finfint, är också vegetabilist om det ska vara en fördel. Romarna hade en hinna matolja på vinet i sina vinkrus så att vinet skulle överleva långa sjöresor och annan lagning. Perfekt.
Man behöver ju inte fylla avloppet med olja räcker ju med att hälla i några cl så det täcker ytan. Olja är lättare än vatten så det fllyter ovanpå och ger ett skikt som skyddar mot avdunstning!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.