Då var fogningen gjord, åter igen är det slavarbete för mig och den kunniga kusinen till sambon som får slita:
Person fogar kakel i ett halvfärdigt badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyfogade mörkgrå klinkerplattor på badrumsgolv med vita kakelväggar.
Skapa konto

Även den nya toalettstolen har kommit så nu vill jag bli klar för montering:
Ny toalettstol förberedd för montering på ett trägolv nära badrumsskåp och verktyg.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Idag har monteringen av innertaket stått på schemat:
Nyinstallat vitt innertak i badrum med träreglar och vit väggbricka nära golv.
Skapa konto
Nymonterat innertak och väggbricka med vinklar för blandare i ett pågående badrumsprojekt.
Skapa konto
Monterat innertak i rumshörn med synliga vinklar för blandare, vita kakelplattor till vänster.
Skapa konto

Sen blev ena väggbrickan med tillhörande vinklar monterad för blandaren till handfatet, kameran fick det att se fruktansvärt snett ut:
Väggbricka med vinklar och anslutningar för blandare monterad på kaklad vägg.
Skapa konto

Även povmåttat lite för komoden:
Monterad vit kommod utan lådfront och väggbricka för blandare i ett kaklat badrum med grått klinkergolv.
Skapa konto

• Gilla
Alnervik och 1 till
  • Laddar…
VAB pga. vattkoppor kom lägligt då elektrikern hade tid och möjlighet att göra det sista med elen.
Vägg med kakel och nyinstallerade strömbrytare samt en Plejd-styrning för ljusdimring.
Skapa konto
Vägguttag och ljusdimmer för plejdstyrning installerade på kaklad vägg.
Skapa konto
Tak med inbyggda spotlights som är dimmade, med ljusstrålar som reflekteras på ett spegel och kaklad vägg.
Skapa konto

Plejdstyrning var väldigt smidigt för dimmning av spottarna, nu fattar jag varför det är så populärt.

Kommod på plats
Ett nyinstallerat vitt badrumsskåp med handfat och kran under snedtak, omgivet av vita kakelväggar och mörkt golv.
Skapa konto

• Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Snyggt innertak. Var köpte ni det? Och vad har ni använt för (clips?) för att montera det?

oscarwww oscarwww skrev:
Snyggt innertak. Var köpte ni det? Och vad har ni använt för (clips?) för att montera det?
Jem&Fix köptes det på, tror det kostade 120kr/kvm ellee nått sånt, clips sålde dom också, 250st för 45kr.

G ekaa88 skrev:

Även den nya toalettstolen har kommit så nu vill jag bli klar för montering:
[bild]
Det är väl inte Gustavsberg Nordic³ 3500 du har tänkt sätta in, hoppas jag? Isåfall är mitt råd att byta till en annan wc-stol. Jag köpte en 3500 (1.695 på Bauhaus) i höstas och den mer eller mindre vrålar när den fyller på tanken efter spolning. Den mest högljudda toalett jag träffat på. Ett av mina sämsta köp.

I övrigt ser ju badrummet mycket bra ut. Bra jobbat!

Keiller Keiller skrev:
Det är väl inte Gustavsberg Nordic³ 3500 du har tänkt sätta in, hoppas jag? Isåfall är mitt råd att byta till en annan wc-stol. Jag köpte en 3500 (1.695 på Bauhaus) i höstas och den mer eller mindre vrålar när den fyller på tanken efter spolning. Den mest högljudda toalett jag träffat på. Ett av mina sämsta köp.

I övrigt ser ju badrummet mycket bra ut. Bra jobbat!
Blev en nautic 1500.

Tack så mkt, kämpat på som sjutton under en kort tid.

Nästa del i renoveringen är badrummet.
Vi har tagit in en firma som ska göra allt i badrummet men jag ska riva och fixa lite annat smått och gott. Jag och min mor hjälptes åt att riva hela badrummet på 5h.

Förberett badrum inför renovering, med avlägsnad armatur och synliga rör samt en vittvättställ på golvet.
Skapa konto
Kvinna blickar mot renoverat badrum med avskalade väggar och delvis borttagen tapet.
Skapa konto
Delvis rivet badrumsvägg med skadat gips och exponerad regel i nedre hörnet.
Skapa konto
Renoverat badrum med delvis rivna väggar avslöjande reglar och isolering.
Skapa konto
Badrumsrenovering: naken takstomme med bortriven isolering och synliga vattenrör.
Skapa konto
Hörn av äldre badrum före renovering med synlig mögelskada vid duschhörnan och gammal plattgolv.
Skapa konto
Badrum under renovering med avlägsnade väggpaneler, synliga rör och skadad golvbeläggning.
Skapa konto
Rivningsfas av badrum med golvisolering exponerad, väggreglar och rör synliga, samt verktyg och blå presenning.
Skapa konto

En liten vattenskada hittades i duschdelen men det var upptorkat nu. Rev bort gipset och en regel som var lite åtgången som ändå skulle bort. Nu ska jag lösa lite vidarekoppling av gammal vattenmatning och regla en slitts för avloppstammen. Plocka ur all isolering i golvet och sen lämnas det över till entreprenören.

Så här ska det bli när det är färdigt.
Möblerna på bilderna är dock fel, men upplägget är som på bilderna.
Blir duschväggar med vik på mitten, annat badkar samt annan komod och spegelskåp. 3D-rendering av ett modernt badrum med dusch, badkar, toalett och handfat, inrett i vita och gråa toner.
Skapa konto
Skiss av badrum med vitt handfat och skåp, toalett, samt dusch med öppningsbar glasvägg.
Skapa konto

• Gilla
verobar
  • Laddar…
Fördelarskåp monterat
Monterat fördelarskåp med rör och kopplingar på en vägg klädd med träpanel.
Skapa konto

Efter en hel del bollande med och hjälp av duktig rörmokare här på forumet så är fördelarskåpet på plats för matning till både övervåningen och badrummet.

Nu ska det byggas tät låda runt gamla stigarna och koppla skvallerröret tillsammans med röret från LK skåpet.
Rörstammar och kopplingar vid golvet nära en vägg, verktyg, och byggmaterial synliga.
Skapa konto
Installation av rör i ett öppnat golv med synliga elledningar och isolering.
Skapa konto

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Då var egna fördelarskåpet klart.
Eget byggt fördelarskåp med röranslutningar och påstruket tätskikt, noteringar på skåpdörren.
Skapa konto

Tur att det inte är VM i snyggast påstruket tätskikt, då hade jag knappast kommit med på listan ens, men tätt är det och avrinningen fungerar utan anmärkning (y)

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Då är badrumsentreprenören igång sedan några dagar tillbaka.

Först var röris där och drog vatten och avlopp. Ser ut som kriget under arbetstid, men snyggt och avstädat när dom lämnar.
Rördragning för vatten och avlopp i pågående badrumsrenovering med isolering synlig.
Skapa konto

Sen när allt var draget så gjöts det med EPS
Badrumsrenovering i fas med nylagt EPS-golv och framdragna VVS-installationer.
Skapa konto

Mer bilder kommer varefter det fortskrider.

• Gilla
verobar
  • Laddar…
Är plasten i yttervägg provisorisk ? Har för mig att ingen plast bör sitta om man ska sätta folie-tätskikt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.