Hej
Man läser flera debattartiklar om varning om att elnätet kan överbelastas och haverera och att elen då kan vara borta i månader.

Vad händer då med den vattenburna golvvärmen? Vid riktigt kalla grader lär den väl frysa sönder. Ska man spruta in glykol i systemet i förebyggande syfte? Eller blir systemet ineffektivt vid en sådan åtgärd?
 
Om elen är borta i månader under vintern har du en samhällskollaps av episka proportioner så din golvvärmeslinga är nog det minsta problemet
 
  • Gilla
KjellTimell och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Om elen är borta i månader under vintern har du en samhällskollaps av episka proportioner så din golvvärmeslinga är nog det minsta problemet

Låter som du förträngt Gudrun? Tre veckor var vi utan el.

Är väl rimligt som husägare att veta vad som behöver göras inför en kallställning av sitt hus?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.