1 107 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Längre el-avbrott och golvvärme
Hej
Man läser flera debattartiklar om varning om att elnätet kan överbelastas och haverera och att elen då kan vara borta i månader.
Vad händer då med den vattenburna golvvärmen? Vid riktigt kalla grader lär den väl frysa sönder. Ska man spruta in glykol i systemet i förebyggande syfte? Eller blir systemet ineffektivt vid en sådan åtgärd?
Man läser flera debattartiklar om varning om att elnätet kan överbelastas och haverera och att elen då kan vara borta i månader.
Vad händer då med den vattenburna golvvärmen? Vid riktigt kalla grader lär den väl frysa sönder. Ska man spruta in glykol i systemet i förebyggande syfte? Eller blir systemet ineffektivt vid en sådan åtgärd?
D Dilato skrev:
Låter som du förträngt Gudrun? Tre veckor var vi utan el.
Är väl rimligt som husägare att veta vad som behöver göras inför en kallställning av sitt hus?
Klicka här för att svara