Jag befinner mig i Forumet under Senaste (verkar för min del gälla alla olika listvyer i forumet) och klickar på senaste inlägget på en flersidig tråd så navigeras jag ofta (tyvärr inte alltid och jag kan inte se något mönster) till t.ex. sida 50 av 55 och ett tidigare inlägg, ibland veckor eller månader gammalt, mao inte till sista sidan och det förväntade inlägget.

Detta har jag upplevt under hela sommaren så det är inget tillfälligt strul vad jag kan se.

Jag kör Android 5.1.1 och Chrome 44.0.2403.144

Samma här, varit så under en längre tid

Standard är att man som inloggad kommer till "första olästa inlägget".

Om man vill kan man ändra på standardbeteendet så att man alltid kommer till t ex senaste inlägget. Detta gör man längst ner på sidan Inställningar på vanliga sajten. https://www.byggahus.se/forum/profile.php?do=editoptions

Där går det att välja mellan:

Standard (=första olästa inlägget)
Senaste inlägget
Första inlägget
Första olästa inlägget

Ok, en feature mao! 😀

Tack för svaret!

Ja, det är en feature. Jag var rätt så länge emot denna feature att visa upp en sak i listan (det senaste) men att länka till en annan sak (första olästa) men har nu vant mig vid hur det fungerar och vill inte ändra tillbaka.

Ibland önskar jag dock att man kom till sista inlägget, men inte alltid. Och ibland önskar jag att man kom till första inlägget. Men oftast vill jag komma till första olästa. :)

Byt namn på länken beroende på vad man har för inställning är mitt tips. Mao default borde Vara "Senaste olästa"

I mobilsajten och i appen där detta är aktuellt så heter fliken bara "Senaste" av utrymmesskäl.

Det man skulle kunna göra är att ändra valet "Första olästa inlägget" till "Senaste olästa inlägget" under Inställningar om man tycker det blir tydligare. Det kanske var så du menade?

Problemet med att ändra namnet på valet är att då heter det något annat än vad det egentligen är.
Man kommer ju inte till det "senaste" olästa inlägget. För det senaste olästa inlägget är ju detsamma som det sista olästa inlägget. Man kommer till det "första" olästa inlägget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.