Rejäl skrev:
Det var du som citerade mig och talade om att jag skulle vara försiktig! Har du glömt redan vad du skrev för en stund sedan?
Du får ha vilka åsikter du vill men tala då inte om för mig vad jag ska ha för några😇
Blandar du ihop inlägg och skribenter nu?

• Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
Du är ganska otrevlig. Jag får inte ha en annan åsikt än dig för då jag är indoktrinerad.

Har du inget mer att tillägga ? Nej då så, trevlig helg.
Det var du som citerade mig och talade om att jag skulle vara försiktig! Har du glömt redan vad du skrev för en stund sedan?
Du får ha vilka åsikter du vill men tala då inte om för mig vad jag ska ha för några😇

Rejäl skrev:
Nej
Konstigt, jag har inte sagt vilja åsikter du ska ha.

P
P Pin skrev:
Blandar du ihop inlägg och skribenter nu?
Ja det blev fel, sorry har raderat det!

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Det har bara vart i tingsrätten hon funderar på att överklaga!

[länk]

Detta är löjligt, kallas maktmissbruk och vi behöver fundera på om vi ska ha det såhär i vårt samhälle!
Har du läst domen eller bara en artikel där Ebba får ge sin version?

• Gilla
antett och 1 till
  • Laddar…
J
Som sagt vännens bil var trasig. Det bästa är ju att han säljer bilen till Ebba för 1 kr. Någon som tror att det kommer hända?
https://bulletin.nu/lanade-ut-bilen-till-skuldsatt-van-kronofogden-auktionerar-ut-den
Genomgående för denna typ av artiklar är att det alltid är synd om den enskilda personen, men att alternativet är att skuldsatta skulle skratta åt skattebetalarna, vilket varit fallet innan lagen ändrades. Hurra säger jag 🎊💥🎈

• Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
P
Rejäl skrev:
Är du full?
Jag har inte sagt vilka åsikter du ska ha. Du kör med en otrevlig attityd, fast det är väl normalläge för dig.
Du får ha dina åsikter såklart, har jag nekat det?
Talade bara om att det är skitsamma för kronofogden, de beslagtar en bil om du har skulder och har bilen i besittning. Informationen är lättillgänglig och lättläst på svenska och säkert många andra språk.
https://kronofogden.se/kontakta-oss...anar-ut-den-till-nagon-som-har-skulder-hos-er

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
Är du full?
Jag har inte sagt vilka åsikter du ska ha. Du kör med en otrevlig attityd, fast det är väl normalläge för dig.
Du får ha dina åsikter såklart, har jag nekat det?
Talade bara om att det är skitsamma för kronofogden, de beslagtar en bil om du har skulder och har bilen i besittning. Informationen är lättillgänglig och lättläst på svenska och säkert många andra språk.
[länk]
Nej men du är uppenbart det!

P
Rejäl skrev:
Nej men du är uppenbart det!
Kan du komma med något mer konkret? Är ej heller full.

Säger ju bara som det är. Är det så svårt att förstå?

Du får ha din åsikt om det, du tycker det är fel. Jag tycker det är rätt att kronofogden tar bilen, och allt av värde om han har skulder.
Hon skulle vara försiktig med sina vänner såklart.

• Älska
  • Gilla
  • Haha
sysmali och 3 till
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
Kan du komma med något mer konkret? Är ej heller full.

Säger ju bara som det är. Är det så svårt att förstå?

Du får ha din åsikt om det, du tycker det är fel. Jag tycker det är rätt att kronofogden tar bilen, och allt av värde om han har skulder.
Hon skulle vara försiktig med sina vänner såklart.
Kan du komma med något mer konkret själv?

P
Rejäl skrev:
Kan du komma med något mer konkret själv?
Ja.
Läs det du citerade.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
sysmali och 2 till
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:
Ja.
Läs det du citerade.
Ingett nytt under solen på det inlägget bara samma som du upprepar..
Du vill tydligen upprepa din åsikt så varsågod och skrik ut den!!!
Håller absolut inte med..

P
Rejäl skrev:
Ingett nytt under solen på det inlägget bara samma som du upprepar..
Du vill tydligen upprepa din åsikt så varsågod och skrik ut den!!!
Håller absolut inte med..
Nej jag sa inte att du skulle hålla med. Jag bara konstaterar åt dig att verkligheten är som sådan att du ska inte låna ut värdesaker och bilar till dina skuldsatta vänner.
Det var väl snällt att jag tänkte på dig där?
Du får gärna göra det, men du har fel om du tror att du äger det enligt lagens mening om din vän är den huvudsaklige brukaren (besittning)
Det har varit så i många år så egentligen inte något nytt. Det var bara så att blaskan fick för sig att skriva om naiva Ebba.

Jag tycker dock synd om henne som inte visste bättre.

Kan du vara lite trevlig nu?

J Jocke Best skrev:
Som sagt vännens bil var trasig. Det bästa är ju att han säljer bilen till Ebba för 1 kr. Någon som tror att det kommer hända?
[länk]
Genomgående för denna typ av artiklar är att det alltid är synd om den enskilda personen, men att alternativet är att skuldsatta skulle skratta åt skattebetalarna, vilket varit fallet innan lagen ändrades. Hurra säger jag 🎊💥🎈
Jag antar att fogden även beslagtagit den bilen som bevisligen tillhör den skuldsatta?

• Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Jag antar att fogden även beslagtagit den bilen som bevisligen tillhör den skuldsatta?
Kanske innebörden av att den ”var på verkstan”…

• Haha
  • Gilla
antett och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.