9 149 läst ·
5 svar
9k läst
5 svar
Lämpliga rör för tryckluft?
Medlem
· Stockholm
· 8 inlägg
Hej
Funderar på lämpliga rör för bygge av en tryckluftanläggning samt frågor rörande krav på installation. Instalationen är till en verkstadslokal med tryckluft 8-10 bar.
Mvh Magnus
Funderar på lämpliga rör för bygge av en tryckluftanläggning samt frågor rörande krav på installation. Instalationen är till en verkstadslokal med tryckluft 8-10 bar.
Mvh Magnus
Jag brukar använda mig av pressrörssystem med elförzinkade rör. Hur det ska utföras med dimensioner och så beror på en del faktorer som t ex luftförbrukning, rörlängder mm
Är det en stor verkstad med många tryckluftsdrivna maskiner?
Är det en stor verkstad med många tryckluftsdrivna maskiner?
Medlem
· Stockholm
· 8 inlägg
Nej en mindre verkstad med däcksmaskiner, ett antal handhållna tryckluftsmaskiner samt ett blästerskåp
Kör med 1/2 slang idag och har inte märkt några större problem. Jag vill byta till rör då jag lessnat på att snava på slangen som ibland går flera varv runt verkstaden och alltid finns framför mina fötter...
Mvh Magnus
Kör med 1/2 slang idag och har inte märkt några större problem. Jag vill byta till rör då jag lessnat på att snava på slangen som ibland går flera varv runt verkstaden och alltid finns framför mina fötter...
Mvh Magnus
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Jag drog med 12,5/15 mm pneumatikrör (blå plaströr) men det räcker nog inte för bläster.
En del av verkstan ringmatas.
Protte
En del av verkstan ringmatas.
Protte
jag är ute efter halvtums galvade rör,,, Typ gamla vattenledningsrör, hör av er om nån sitter med såna..... Ska ha det som fast installation i garaget..... Gammalt hederligt LIN och Linfett tänkte jag använda oxå....
Klicka här för att svara