Vi ska putsa innerväggarna med gipsputs och letar efter en lämplig blandare att köpa.
Vi har inte möjlighet att köra hela huset i ett svep så tanken är att köra ett rum i taget när vi får tid.
Det är för stora ytor för att köra med hinkvisp och vad jag förstått behöver man vara minst 3 personer om man ska hyra spruta så det funkar inte heller.
Har någon ett förslag på någon lämplig blandare?
Den behöver inte hålla för mer än ett hus men ska såklart inte strula.
Har för mig att jag läst någonstans att frifallsblandare/tombola inte är lämpliga för gipsbruk men det kanske inte stämmer.
Den billigaste tvångsblandare jag hittat är "Automix 1801". Finns tex här:
https://www.p-lindberg.se/skog-och-...askiner/detaljer/tvaangsblandare-automix-1801
Vet inte om den skulle kunna funka.
Eftersom ytan kommer synas och vi vill efterspackla så lite som möjligt antar jag att lösa hinkar kan vara en fördel så man slipper gamla intorkade bitar från blandaren. Dessutom kan man lätt skölja hinkarna ute utan att behöva ta ut hela maskinen.
Vi skulle såklart kunna köpa en mer professionell maskin typ Soroto, Baron, Atika eller liknande, men det förutsätter att vi kan sälja den när vi är klara. Den skulle dessutom behöva stå utomhus för att kunna göras rent efter varje blandning för jag antar att vi inte hinner köra en omgång till innan det brunnit fast i maskinen.