Hej vänner.
1: Skulle vilja väcka liv i en av lamporna som jag har ute. Det gick inte så bra när jag skulle skruva i en lampa men jag lyckades identifiera felet, är det någon som vet vad en sån här mojäng heter som jag behöver?
2: Vi har ett vardagsrum med en ganska ”lång” del. I ena halvan sitter ett uttag för lamparmatur men i andra halvan inget. Det är inte symmetriskt =P, kan man köpa en sladd som man kopplar i det första uttaget så att det förblir ett uttag men också förgrenar sig till andra halvan av vardagsrummet så att det tänds med en knapp?
Jag har varit på Bauhaus och letat efter dessa saker men lampavdelningen är svinstor och det var en del folk så jag kände inte för att hänga där för länge...
Tacksam för svar, och som vanligt får ni ursäkta men relativa okunskap som ny husägare.
Hjärtinnerligen
Daniel
1: Skulle vilja väcka liv i en av lamporna som jag har ute. Det gick inte så bra när jag skulle skruva i en lampa men jag lyckades identifiera felet, är det någon som vet vad en sån här mojäng heter som jag behöver?
2: Vi har ett vardagsrum med en ganska ”lång” del. I ena halvan sitter ett uttag för lamparmatur men i andra halvan inget. Det är inte symmetriskt =P, kan man köpa en sladd som man kopplar i det första uttaget så att det förblir ett uttag men också förgrenar sig till andra halvan av vardagsrummet så att det tänds med en knapp?
Jag har varit på Bauhaus och letat efter dessa saker men lampavdelningen är svinstor och det var en del folk så jag kände inte för att hänga där för länge...
Tacksam för svar, och som vanligt får ni ursäkta men relativa okunskap som ny husägare.
Hjärtinnerligen
Daniel
Det blev ju uppenbarligen fel, mycket p.g.a. att man inte kan förhandsgranska bilder på iPhone.useless skrev:
Välj att svara på rätt inlägg istället då. Jag kan även rekommendera att skaffa en vettig sysselsättning/ett liv istället för att sitta och rätta uppenbara misstag.
Ok. Vad gäller utelampan så ser det ut som en lamphållare i porslin där den yttre delen med gänga har ramlat bort. Det kan vara så enkelt att den delen följde med när du skruvade ut lampan och bara är att skruva tillbaks när du har knölat ner sladdarna och bottenkontakten igen.
Annars får du dissekera lampan och byta till en ny lamphållare.
Obs: säkerställ att strömmen är bruten innan du börjar pilla...
https://www.alfalux.se/lamphallare-e27-porslin-dutch-type.html
Annars får du dissekera lampan och byta till en ny lamphållare.
Obs: säkerställ att strömmen är bruten innan du börjar pilla...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.alfalux.se/lamphallare-e27-porslin-dutch-type.html
Hej.
Tack för svaret. Ingen del följde med utan den såg ut så när jag öppnade. Vi är ganska nyinflyttade och det är först nu jag tagit tag i denna belysningsanordning. Jag lovar att bryta ström, min sambo påminner mig varje gång. På förekommen anledning, så ingen kan klandra henne =)
Tack för svaret. Ingen del följde med utan den såg ut så när jag öppnade. Vi är ganska nyinflyttade och det är först nu jag tagit tag i denna belysningsanordning. Jag lovar att bryta ström, min sambo påminner mig varje gång. På förekommen anledning, så ingen kan klandra henne =)
Klicka här för att svara
