D
Har för mig att jag sett en ljuskälla med sensorer för både rörelse och ljus. Funktionen jag är ute efter är att den tänds med svagt ljus vid skymning och vid rörelse går den upp i ljusstyrka för en stund, någon som vet?

D
Peter2400 Peter2400 skrev:
Sån här kanske?
[länk]
Tack men det jag tänkte på var själva lampan, dvs ngt man kan sätta i en E27-sockel

Tror aldrig jag har sett en sådan ljuskälla. Skymningssensor finns i överflöd, men kombinerat med någon rörelsedetektor, högst tveksamt, men finns det är det ju en bra grej.

Helt ovanligt att kombinera skymningssensor och rörelsedetektor i en lampa är det ju inte, Kjell & Co har två olika. Kolla gärna om de har den funktion du söker, jag tror tyvärr inte det. Vanligen är det dog så att skymningssensorn är till för att rörelsedetektorn bara skall vara aktiv i mörker och att de då tänder fullt vid rörelse.

• Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Ja, Kjell har en E27-typ med skymning och rörelsesensor, men den tycks inte dimma ner i viloläge.

D
Tack, kan ju minnas fel såklart, var några år sen. Ska vara i ett cykelskjul så man skulle ju kunna sätta två lampor, en som täns på skymning och en med rörelse..

En sådan här kanske skulle funka, det finns även en mängd andra fabrikat
Malmbergs.com och artikel nr 9975077

Pröva med solcellslampa.

solcellslampan.se

De har de funktioner du söker.

E Evamag skrev:
Pröva med solcellslampa.

solcellslampan.se

De har de funktioner du söker.
Det ser ju ut som det är vägbelysning dom säljer. Belysningen ska sitta i ett cykelskjul.

Den takarmatur jag skriver om har dom funktioner som du önskar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.