Hej
Jag har en fråga ang laminatkaparna som finns att köpa/hyra. Kan man även kapa parkett med dessa eller fungerar dom endast med laminat?

mvh
Tompy

Funger endast på laminat. Det är är en stålprofil som knäcker skivan. Tycker personligen att det är ett ganska kasst och onödigt vertyg.

Vissa går att kapa parkett med, men det är inte optimalt. Annars håller jag med Fnularn att det är ganska onödigt verktyg.

Det finns en kap för parkett oxå. Angående om det är ett onödigt vertktyg beror de väll på hur många m2 man skall lägga in. Oftast rycker de så förbannat när man sågar ett laminatgolv så de kan va värt pengarna

Halloj
Tackar för svar. I och med att det inte är så stor yta det gäller så blir det nog vanliga sågen.

mvh
Tompy

Är inte en laminatkap detsamma som en sticksåg? ;-)

Vad hände med vanlig fogsvans? Eller är det bara jag som kör "non-electric"? :)

viktorj skrev:
Det finns en kap för parkett oxå. Angående om det är ett onödigt vertktyg beror de väll på hur många m2 man skall lägga in. Oftast rycker de så förbannat när man sågar ett laminatgolv så de kan va värt pengarna
Ryker..vad sågar du laminat med skärbrännare??:rolleyes: Kanske dax att byta blad på sticksågen!;)

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.