Snart är det dags att lägga in laminatgolvet från Pergo. Nu såg jag på förpackningen att det tydligen är rätt så brandsäkra golv av någon anledning.

Men ändå, något speciellt jag ska tänka på?

Hur skulle du löst listning mellan golvet och kakelugnen?

Med en liten T-list. Normalt fösts en metallskena som man sedan klickar i en T-list i. Jag antar att även Pergo har T-lister. Kolla dimension så du vet hur mkt glipa du ska släppa mellan det nya och det gamla golvet. När det gäller golv av brännbart materiel är jag osäker på vad som gäller, om man ”får” ha det utanför en kakelugn. Någon som vet?

J Johan456 skrev:
Med en liten T-list. Normalt fösts en metallskena som man sedan klickar i en T-list i. Jag antar att även Pergo har T-lister. Kolla dimension så du vet hur mkt glipa du ska släppa mellan det nya och det gamla golvet. När det gäller golv av brännbart materiel är jag osäker på vad som gäller, om man ”får” ha det utanför en kakelugn. Någon som vet?

Framför kakelugnen är det samma regler som för andra typer av spisar, det vill säga en metallpalatta eller glasplatta.

Ska kolla lite efter T-lister, tack för tips!

T trasker skrev:
Framför kakelugnen är det samma regler som för andra typer av spisar, det vill säga en metallpalatta eller glasplatta.

Ska kolla lite efter T-lister, tack för tips!
Jag tolkade ditt inlägg som att du tänkt lägga laminat framför kakelugnen.

Ja det ska jag göra, framför och runt. Men jag tänker ju lägga något skydd framför ugnen när det är klart. Ligger ett idag också :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.