Du syftar nog på lamell parkett. Det är en kärna av trä, ex gran, som är stavlimmade (ofta) och på det ligger ett slit skickt av ex. ek. Brukar vara 3-5 mm tjock.
Det finns väl inte direkt något som är dåligt med dessa golv, mer än att ju tjockare slitytan är desto fler gågnger kan du slipa det.
Fungerar bra med golvvärme, har ingen egen erfarhet av golvvärme under desso golv, med det lovar jag att det finns andra som har! =)
Så, fyll i mig.