7 139 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Lägsta temp vid mossbekämpning
Har tidigare år mest använt stroller kombi för att hålla ordning på gräsmattan.
I år tänkte jag strunta i mossrivaren eftersom det mest verkar sprida mossan vidare, och därför köra med mossbekämpning istället.
Vilken lägsta temperatur rekomenderas för detta? Förpackningen säger mars-april, men det står inget egentligen om frost. Nätterna här går under nollan fortfarande, men all snö är borta och gräsmattorna krattade redan.
Enligt vad jag förstått växer mossa redan vid 0 grader, så jag antar att det är ok nu, men ville ändå ställa frågan.
Vill helst att gräset ska hinna komma igång innan valborg då en hel del gäster väntas.
I år tänkte jag strunta i mossrivaren eftersom det mest verkar sprida mossan vidare, och därför köra med mossbekämpning istället.
Vilken lägsta temperatur rekomenderas för detta? Förpackningen säger mars-april, men det står inget egentligen om frost. Nätterna här går under nollan fortfarande, men all snö är borta och gräsmattorna krattade redan.
Enligt vad jag förstått växer mossa redan vid 0 grader, så jag antar att det är ok nu, men ville ändå ställa frågan.
Vill helst att gräset ska hinna komma igång innan valborg då en hel del gäster väntas.
Hej,
Mossan har ju redan börjat växa tyvärr. Den är snabb i starten. Även gräset är redo att komma igång.
Så det är inget dumt tillfälle att börja med stroller.
Håller med om mossrivning. Vilket elände. Sprider bara runt sporerna och man rättar inte till grundproblemet: Skuggigt, fel ph och / eller fel näringssammansättning.
Mvh
Stefan
Mossan har ju redan börjat växa tyvärr. Den är snabb i starten. Även gräset är redo att komma igång.
Så det är inget dumt tillfälle att börja med stroller.
Håller med om mossrivning. Vilket elände. Sprider bara runt sporerna och man rättar inte till grundproblemet: Skuggigt, fel ph och / eller fel näringssammansättning.
Mvh
Stefan
Vi fick på Stroller Plus+ Mossa (http://www.bayergarden.se/sv/produkter/grasmattan/Stroller_Plus_Mossa.html) igår och i natt har temperaturen varit nere mot -6 grader. Återkommer med resultat.
Klicka här för att svara