Vad är lägsta höjden på spacklet vid brunnen om man inte skall ha någon värmeslinga i golvet?
Är det fortfarande förhöjningsring och 12mm tjockt spackel som gäller vid brunnskanten eller kan man hoppa över förhöjningen?
Monteringsplattan som brunnen sitter i har ju en massa nerfällda fack som jag antar fungerar som en slags armering i sig.

Har 22mm golvspån på bjälklag och det är en Jafo-brunn. Plastmatta som tät/ytskikt.

12mm lägre höjd vid brunnen betyder även 12mm lägre höjd vid dörrtröskeln så man slipper slå i tårna en sömnig måndagsmorgon. ;)

De flesta spackeltillverkare verkar ange 12mm som minsta tjocklek vid träbjälklag.

Men om underlaget har rätt styvhet, dvs cc30, och skruvlimmad spånskiva. Då skall man kunna ha spacklet som just spackel. men jag har för mig att vissa stillverkare specar typ 5mm som min. tjocklek.

Jag har 22mm skruvlimmad spånskiva på cc30.

S
Pompadom skrev:
Jag har 22mm skruvlimmad spånskiva på cc30.
inte måste du ha en förhöjningsring

Paul-Staffanstorp
Så länge du ska ha plastmatta så är där väl inga sådana krav för böjstyvhetens skull ;)

• Gilla
Claesk
  • Laddar…
Låter fint det här.

Hur tunt kan man lägga spackel utan att det spricker? Tänker på hur det blir längst in precis vid brunnskanten.
Kan man spackla ner till noll?
Tror att brunnskanten bygger ett par mm även när man tagit bort förhöjningsringen.

Får kolla det imorn för nu är det fotbolls-VM. :D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.