3 103 läst ·
46 svar
3k läst
46 svar
Lägre värme i golvvärme.
Ta bort sexkantslocket under finns en ställskruv , med insex eller skruvspår hur långt in/ut är den, den kan skruvas ut till kanten, då är det full fart genom den., hur var det fyrkanten som pumpen står på. någon skruv där, Maxtermostaten kan bråka den med, piggen gick bra säger du , nu är det röd ring på den så det syns dåligt, ett foto från vänstersidan med termostaten borta.
Returen är fullt utskruvad. Termostaten är demonterad och delen som rör sig i den är borttagen så igenom den är det full flås. Den satt tidigare fast så det va därför jag var tvungen att förstöra den. Blocket under pumpen har ingen skruv eller så utan det är bara ett fyrkantigt block där returen blandas med inkommande så att inte temperaturen blir för hög ut i slingorna.J jonaserik skrev:Ta bort sexkantslocket under finns en ställskruv , med insex eller skruvspår hur långt in/ut är den, den kan skruvas ut till kanten, då är det full fart genom den., hur var det fyrkanten som pumpen står på. någon skruv där, Maxtermostaten kan bråka den med, piggen gick bra säger du , nu är det röd ring på den så det syns dåligt, ett foto från vänstersidan med termostaten borta.
Det var det första jag kolladw så inget ströp tillflödet. Cirkpumpen i vp varierar i varvtal. Det är en NIBE 1245 så den styr själv utefter behov. Det som stör mig är att det fungerat innan men nu helt plötsligt så är det kallare. Jag blir så jävla irriterad när jag inte klurar ut varför.J jonaserik skrev:
Varierar , J-A skräp , du måste ha konstant fart på den, dom grova rör som går upp i taket stjäl flödet från GV, sen det med ett stort hål i fyrkanten ,Tja det är då termostaten som ska reglera tillflödet och nu raka spåret, finns det inget tryck från VP så blir det kortis i GV-delen. Får inget vatten, det med tempen på röret ovanför pumpen är vad pumpen tillverkar. Röret från golvet är nog inte varmt.
Fråga om han tog ut drivsidan av pumpen och körde. De flesta kollar ju bara om de snurrar innanför hålet.C Corsair skrev:
Här är en 25: du får söka cirkulationpump 130 mm 1 tum anslutning , om du har lite tålamod så finns det i Tyskland med .
Lämken funkade inte nytt försök här https://www.vvsobygg.se/cirkulation...dp6RR4pi4SFDw9NOUXyeFB6vLCNv3DtLxHt1Zw7pZtu6_
Edit ska visst ha styrning hoppa över den, svårt att få info om den
Lämken funkade inte nytt försök här https://www.vvsobygg.se/cirkulation...dp6RR4pi4SFDw9NOUXyeFB6vLCNv3DtLxHt1Zw7pZtu6_
Edit ska visst ha styrning hoppa över den, svårt att få info om den
Redigerat: