2 450 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Lägre i höjd på trall
Hej
Har ca 50 mm från golv till skjutdörrens ök tröskel på utsidan/altanen (om ni förstår min förklaring
). Om jag skulle använda en 45 regel och 22,5 trall så skulle trallen stick upp över skjutdörrens kant. Finns det andra sätt att få en lägre höjd på trallen? Eller kan/får man rent av använda 22,5mm som "regel"?
Har ca 50 mm från golv till skjutdörrens ök tröskel på utsidan/altanen (om ni förstår min förklaring
Husägare
· Klagshamn
· 285 inlägg
Jag hade samma problem fast med en vanlig dörr som öppnas utåt så ingen möjlighet att låta trallen sticka upp. Använde tunna reglar och 22mm trall. Det har funkat ok, största problemet är att trallen är "starkare" än reglarna. När trallen torkar och vill böja sig har reglarna och skruvarna som inte haft så mycket att fästa i svårt att hålla emot. Har haft problem med att det rest sig på något ställe som jag har fått göra om.
S Snappahaneklanen skrev:Jag hade samma problem fast med en vanlig dörr som öppnas utåt så ingen möjlighet att låta trallen sticka upp. Använde tunna reglar och 22mm trall. Det har funkat ok, största problemet är att trallen är "starkare" än reglarna. När trallen torkar och vill böja sig har reglarna och skruvarna som inte haft så mycket att fästa i svårt att hålla emot. Har haft problem med att det rest sig på något ställe som jag har fått göra om.
Vad tror du om man använder komposit material 22mm som underliggare istället för trä?S Snappahaneklanen skrev:Jag hade samma problem fast med en vanlig dörr som öppnas utåt så ingen möjlighet att låta trallen sticka upp. Använde tunna reglar och 22mm trall. Det har funkat ok, största problemet är att trallen är "starkare" än reglarna. När trallen torkar och vill böja sig har reglarna och skruvarna som inte haft så mycket att fästa i svårt att hålla emot. Har haft problem med att det rest sig på något ställe som jag har fått göra om.
Husägare
· Klagshamn
· 285 inlägg
Har ingen erfarenhet av komposittrall men det hindrar ju inte mig från att spekulera.
Är det styvare än vanlig trall så är det ju bättre på att hålla emot träets rörelser, frågan är väl om det är bra nog? Sen vet jag inte hur väl skruv fäster i komposittrallen, kanske måste man förborra, vilket ju är lite drygt.
Klicka här för att svara