Ska lägga spårade golvpån. Farstun längs bort kommer att bli spårad eps.
Om jag har fattat rätt vill jag att tiloppet går så fort som möjligt till ytterväggarna, alltså ut till farstun.
Kan jag fräsa ett längsgående spår vid utkanten av skivorna för att komma dit så fort som möjligt? Fördelaren sitter i väggen till vänster.
Om jag har fattat rätt vill jag att tiloppet går så fort som möjligt till ytterväggarna, alltså ut till farstun.
Kan jag fräsa ett längsgående spår vid utkanten av skivorna för att komma dit så fort som möjligt? Fördelaren sitter i väggen till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Är det el slingor du ska lägga? (inte vattenburet)
Tycker din utlagda elslinga ser alldeles för kort ut, då du bör lägga den 20cc
Med din bild höftar jag till med att elslingan bör vara ca 40 m.
& med elslinga kan du inte lägga slingan över en annan, men går ditt frästa spår fritt så går det bra.
Tycker din utlagda elslinga ser alldeles för kort ut, då du bör lägga den 20cc
Med din bild höftar jag till med att elslingan bör vara ca 40 m.
& med elslinga kan du inte lägga slingan över en annan, men går ditt frästa spår fritt så går det bra.
Elslingor saknar fördelare, och tillopp. 😉J jawen skrev:
Gör inte heller skillnad på yttervägg, antar jag, och fräses väl inte heller ner utan läggs i flytspackel.
Det är vattenburet.
Ja, det blir cc200 spårade govspånskivor. Jag funderar helt enkelt på hur jag ska komma ut till farstun med tilloppet på bästa sätt. Från vad jag har läst så vill man ha tilloppet direkt mot yttervägg, men positionen på min fördelare gör det knepigt
Ja, det blir cc200 spårade govspånskivor. Jag funderar helt enkelt på hur jag ska komma ut till farstun med tilloppet på bästa sätt. Från vad jag har läst så vill man ha tilloppet direkt mot yttervägg, men positionen på min fördelare gör det knepigt
Skulle du kunna lägga skivorna längs med hallen istället för tvärs över?anthoon14 skrev:
Tänker du såhär? Det blir ju en del slang innan jag kommer ut i farstun och ytterväggarna. Men kanske funkar? Får ju göra en ny fräsning i cellplasten på gaveln i farstun. Eller har någon en bättre lösning?FredrikR skrev:
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara