Hej!
Jag bor i radhus och min granne lägger om taket. Där våra hus möts går en vertikal läkt (eller vad det kan heta) från nock till takfot. Takläggarna har inte tagit bort den och lagt papp under utan har lagt upp en flik över läkten. Alltså inte limmat eller så.
När jag frågar takläggaren säger han att vårt eget tak är gjort på liknande sätt och att det finns gammal papp kvar under också, så det ska inte vara några problem.
Spontant känns det som att det här kanske inte är en så bra lösning. Vårt eget tak gjordes för 15-20 år sedan av tidigare ägare och om det nu är fel så ska man väl inte göra samma fel igen. Och att hänvisa till att det gammal papp under känns också lite sådär. Den är ju trots allt gammal och grannarna betalar för ett nytt tak.
Svårt att veta hur/om jag ska gå vidare med detta. Låter det ok eller bör jag prata med grannen?
Tacksam för svar!