Har nu under morgonen provlagt klinkers i badrummet... Vill ha lite tips o råd... På längden så får jag en liten bit på ca 8 cm i slutet o på bredden en bit på ca 13 cm.. ( 20 X 20 plattor ). Ska jag bara köra på med de måtten eller ska jag kapa lite längs med alla väggarna?? Så de blir lika stora plattor på båda sidorna så att säga??? Tips o råd tas gärna emot..

Kan man se båda ändarna ska det vara lika.
ser manbara en ände i taget ska du ha hela plattor där det är mäst synligt.
ett annat tips är att det är snyggt att ha en ram av klinkers runt väggarna, både på vägg & golv (men den på golvet passar inte till alla sätt att lägga plattorna, man mycket fint om du lägger diagonalt)
ser manbara en ände i taget ska du ha hela plattor där det är mäst synligt.
ett annat tips är att det är snyggt att ha en ram av klinkers runt väggarna, både på vägg & golv (men den på golvet passar inte till alla sätt att lägga plattorna, man mycket fint om du lägger diagonalt)
Det bli snyggast om du kryssmäter mitten å börjar där då blir det lika på båda sidar ,
det blir ju liksom som två par, långsidorna slutar lika å kortsidorna blir lika avslut.
Det blir snyggast tycker jag!!
Men smaken är som baken!
MVH S
det blir ju liksom som två par, långsidorna slutar lika å kortsidorna blir lika avslut.
Det blir snyggast tycker jag!!
Men smaken är som baken!
MVH S
Jag tycker nog man måste veta hur du tänk göra på väggen för att tycka till om detta. Har du 10 eller 20-plattor på väggen går det ju att få till mönsterpassning mot golvet, vilket är snyggt. Då kanske det är andra saker som styr indelningen av plattorna?