Har nu under morgonen provlagt klinkers i badrummet... Vill ha lite tips o råd... På längden så får jag en liten bit på ca 8 cm i slutet o på bredden en bit på ca 13 cm.. ( 20 X 20 plattor ). Ska jag bara köra på med de måtten eller ska jag kapa lite längs med alla väggarna?? Så de blir lika stora plattor på båda sidorna så att säga??? Tips o råd tas gärna emot.. :D :D :D

Jag tycker det blir snyggast om de kapade plattorna är lika stora i varje ända. ;)

De tycker iof jag med... Men om man ser på måtten på längden.. 8 cm delat på 2 e 4 cm... Blir inte de konstigt med så smala plattor??? :-? :-?

Kan man se båda ändarna ska det vara lika.
ser manbara en ände i taget ska du ha hela plattor där det är mäst synligt.

ett annat tips är att det är snyggt att ha en ram av klinkers runt väggarna, både på vägg & golv (men den på golvet passar inte till alla sätt att lägga plattorna, man mycket fint om du lägger diagonalt)

Man kan ju gömma de kapade plattorna bakom en hylla vi ska ha från golv till tak längs med en långväggen resp bakom bubbel o handfat..

Försökt lägga in en skiss över badrummet men de gick inte att lägga in bmp filer..

Det bli snyggast om du kryssmäter mitten å börjar där då blir det lika på båda sidar ,
det blir ju liksom som två par, långsidorna slutar lika å kortsidorna blir lika avslut.

Det blir snyggast tycker jag!!

Men smaken är som baken!

MVH S

Stefan_h skrev:
De tycker iof jag med... Men om man ser på måtten på längden.. 8 cm delat på 2 e   4 cm... Blir inte de konstigt med så smala plattor???  :-? :-?
Istället så kan du förskjuta alltihop och få två plattor på (20+8)/2 = 14 cm i kanterna.

Jag tycker nog man måste veta hur du tänk göra på väggen för att tycka till om detta. Har du 10 eller 20-plattor på väggen går det ju att få till mönsterpassning mot golvet, vilket är snyggt. Då kanske det är andra saker som styr indelningen av plattorna?

Kommer att ha 20 X 20 kakel...Ska försöka mönsterpassa de hela vägen..

Då var klinkersen lagd.. Fy f**n va ont i ryggen man har... Bävar inför 25 kvm kakel som återstår...

Inte ännu.. De kommer när kaklet har kommit upp o fogen... de ser lite konstigt ut i mina ögon nu... trots att man försökt vara supernoga... :-/

Hoppas på de.. ;)

Ok.. Här kommer en bild.. :-/

• badrum_011.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommer att bli grå fog... ivarjefall de som följde med i paketet jag köpte... Sen om de blir så de e en annan sak... Vad tror du skulle passat??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.