3 637 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Läggning av golvvärme
Hej!
Håller på för fullt med projekteringen av den vattenburna golvvärmen.
Nu har jag kommit till en liten krok i planeringen
Min fråga är denna.
Är det helt fel att lägga golvärmeslingorna under en köksö? Det handlar alltså om en köksö med täckande sockel, med ung och spis i. Det skulle underältta läggningen av slingorna om det skulle funka med att låta slingorna löpa under köksön.
/Jonas
Håller på för fullt med projekteringen av den vattenburna golvvärmen.
Nu har jag kommit till en liten krok i planeringen
Min fråga är denna.
Är det helt fel att lägga golvärmeslingorna under en köksö? Det handlar alltså om en köksö med täckande sockel, med ung och spis i. Det skulle underältta läggningen av slingorna om det skulle funka med att låta slingorna löpa under köksön.
/Jonas
Nej nej, det är inget problem alls. Jag har slingor under hela mitt kök, flera kvadratmeter, och det är inte några problems alls.
Fundera bara på om du vill förankra din köksö i golvet med skruv - bra att veta var rören finns. Å andra sidan går det väl lika bra att limma fast den i golvet.
Fundera bara på om du vill förankra din köksö i golvet med skruv - bra att veta var rören finns. Å andra sidan går det väl lika bra att limma fast den i golvet.
Låter bra...
Jag tänkte undvika att lägga värmeslingorna under kökskåpen, men att lägga dem runt köksön var inget jag såg fram emot...
Får göra en nogrann ritning över placeringen av slingorna i närheten av köksön, så man inte sätter en skruv på fel ställe...
Har faktiskt inte ens tänkt på hur/att köksön skall fästas i golvet, men nu när man tänker efter så måste den nog fästas på nått sätt.
Beställde förövrigt köket idag... Vilken pärs att planera ett kök...
Nu är det bara att hoppas att det blir bra...
/Jonas
Jag tänkte undvika att lägga värmeslingorna under kökskåpen, men att lägga dem runt köksön var inget jag såg fram emot...
Får göra en nogrann ritning över placeringen av slingorna i närheten av köksön, så man inte sätter en skruv på fel ställe...
Har faktiskt inte ens tänkt på hur/att köksön skall fästas i golvet, men nu när man tänker efter så måste den nog fästas på nått sätt.
Beställde förövrigt köket idag... Vilken pärs att planera ett kök...
/Jonas
Produkter som diskuteras: "värmeslingorna"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden