Nybyggt hus med stor makadam 2 meter runt hela. Kan jag lägga altan direkt på denna eller kommer den ruttna för fort?
Vill göra det så billigt som möjligt (för husen var inte billigt). 45x120 regel bara direkt på gruset? Kommer jag ångra det? (Totalt blir det 60m2 om det gör någon skillnad.)
Vill göra det så billigt som möjligt (för husen var inte billigt). 45x120 regel bara direkt på gruset? Kommer jag ångra det? (Totalt blir det 60m2 om det gör någon skillnad.)
Och lägg syllpappa mellan betongplatta och regel.
Och enklare om du gör små ben till regeln, så här (se bild) så är det enklare att få det i våg.
Sedan så är oftast 120x45 av klass NTR A så de klarar röta bra.
Edit, eller välj 45x145 om 45x120 inte är NTR A
Och enklare om du gör små ben till regeln, så här (se bild) så är det enklare att få det i våg.
Sedan så är oftast 120x45 av klass NTR A så de klarar röta bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit, eller välj 45x145 om 45x120 inte är NTR A
Och lägg syllpapp också mellan regel och trall. så slipper du att reglarna ruttnar efter några år som för mig...
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/montering-av-trall/
- konstruktion bör fuktskyddas genom att lägga ut längsgående remsor av grundisoleringspapp, så att grundisoleringspappen går förbi golvbjälkarnas eller markreglarnas överkanter några centimeter. Grundisoleringspappen viks ner längs överkanterna så att vatten lättare kan rinna av
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/montering-av-trall/
- konstruktion bör fuktskyddas genom att lägga ut längsgående remsor av grundisoleringspapp, så att grundisoleringspappen går förbi golvbjälkarnas eller markreglarnas överkanter några centimeter. Grundisoleringspappen viks ner längs överkanterna så att vatten lättare kan rinna av
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man lägga hur tjockt lager som helst med Makadam?
Pool -
Lägga altan direkt på makadam?
Altan & Uteplats -
Vad bygga först? Tak eller golv. Bygger till vår friggebod och stommen/regelverk är klart nu. Så: Ska jag lägga takspånt eller underlagsgolv först?
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass