1 034 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Lägga parkett på gammal parkett
Har ett hus från 70-talet med en sliten parkett som ligger direkt på reglarna.
Den knarrar på flertal ställen men det är bra avstånd till väggarna.
Nu tänker jag lägga en ny parkett ovan på och undrar därför om jag kan skruva fast den gamla parketten i reglarnna för att bli av med knarret eller om det finns risk för att den kan svälla?
Nu tänker jag lägga en ny parkett ovan på och undrar därför om jag kan skruva fast den gamla parketten i reglarnna för att bli av med knarret eller om det finns risk för att den kan svälla?
Är du säker på detta? Finns det ingett undergolv under parketten?M Mr Hawkanson skrev:
Detta kan bli svårt att bli av med om du inte tar bort det gamla..M Mr Hawkanson skrev:
Kan kan man alltid men det är kanske inte så lämpligt om du vill få ett tyst golv, hur är det med höjden kring innerdörrar..M Mr Hawkanson skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Bästa svaret
Syrran håller just på att lägga nytt golv på den gamla parketten och där har hantverkarna skruvat fast parketten med en decimeter mellan skruvarna och ännu tätare där det ändå knarrade. Nu knarrar det inte, golvet skall läggas nu i veckan.M Mr Hawkanson skrev:Har ett hus från 70-talet med en sliten parkett som ligger direkt på reglarna.
Klicka här för att svara