9 770 läst ·
20 svar
10k läst
20 svar
Lägga papptak själv - på "riktigt"
Helst vill jag att någon hjälper mig med svetsningen. Vi ska lägga om taket på en liten stuga där takytan är ca 35 kvm. Stugan ligger nära Skäralid vid Söderåsen. På bilden syns stugan som den va i höstas, tillbyggnaden och takknäcken till taket för tillbyggnaden försvinner. Tillbyggnaden är ett fuskbygge rent konstruktionsmässigt. Allt är rötskadat och vi kommer behöva göra om den. Nu fokuserar vi på stugans tak. Öppningen som blir till tillbyggnaden får vi väderskyddet till vi kan påbörja bygget av en ny tillbyggnad med ny grund mm.Rickard.ag skrev:
Då föreslår jag att du snackar med Svalövs takservice, de har riktigt bra koll på pappläggningF412 skrev:
Helst vill jag att någon hjälper mig med svetsningen. Vi ska lägga om taket på en liten stuga där takytan är ca 35 kvm. Stugan ligger nära Skäralid vid Söderåsen. På bilden syns stugan som den va i höstas, tillbyggnaden och takknäcken till taket för tillbyggnaden försvinner. Tillbyggnaden är ett fuskbygge rent konstruktionsmässigt. Allt är rötskadat och vi kommer behöva göra om den. Nu fokuserar vi på stugans tak. Öppningen som blir till tillbyggnaden får vi väderskyddet till vi kan påbörja bygget av en ny tillbyggnad med ny grund mm.
Lägg gärna upp en projekttråd! Vore roligt att följa.F412 skrev:
Helst vill jag att någon hjälper mig med svetsningen. Vi ska lägga om taket på en liten stuga där takytan är ca 35 kvm. Stugan ligger nära Skäralid vid Söderåsen. På bilden syns stugan som den va i höstas, tillbyggnaden och takknäcken till taket för tillbyggnaden försvinner. Tillbyggnaden är ett fuskbygge rent konstruktionsmässigt. Allt är rötskadat och vi kommer behöva göra om den. Nu fokuserar vi på stugans tak. Öppningen som blir till tillbyggnaden får vi väderskyddet till vi kan påbörja bygget av en ny tillbyggnad med ny grund mm.
Ja det taket såg inte så imponerande utF412 skrev:
Lämnar du taket helt färdigt så takläggarna bara kan smälla dit ytpappen så tycker jag inte det borde vara något problem att få någon att vilja göra jobbet. En fin dag för 2 man ser det ut som om det är rimligt köravstånd.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
nytt papptak på garaget - ta bort gamla eller lägga ovanpå....
Tak & Vind -
Lägga papptak - att tänka på
Artikelkommentarer -
Papptak på friggebod - Åt vilket håll är bäst att lägga våderma?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Lägga om papptak - hur små ojämnheter måste åtgärdas?
Tak & Vind -
Lägga papptak - vilket skitgöra
Tak & Vind