Rickard. Rickard.ag skrev:
Har du tänkt svetsa pappen själv? Vad är det för projekt?
Helst vill jag att någon hjälper mig med svetsningen. Vi ska lägga om taket på en liten stuga där takytan är ca 35 kvm. Stugan ligger nära Skäralid vid Söderåsen. På bilden syns stugan som den va i höstas, tillbyggnaden och takknäcken till taket för tillbyggnaden försvinner. Tillbyggnaden är ett fuskbygge rent konstruktionsmässigt. Allt är rötskadat och vi kommer behöva göra om den. Nu fokuserar vi på stugans tak. Öppningen som blir till tillbyggnaden får vi väderskyddet till vi kan påbörja bygget av en ny tillbyggnad med ny grund mm.

• Rött trähus med svart tak som visar rötskador och behov av renovering, omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F412 F412 skrev:
Helst vill jag att någon hjälper mig med svetsningen. Vi ska lägga om taket på en liten stuga där takytan är ca 35 kvm. Stugan ligger nära Skäralid vid Söderåsen. På bilden syns stugan som den va i höstas, tillbyggnaden och takknäcken till taket för tillbyggnaden försvinner. Tillbyggnaden är ett fuskbygge rent konstruktionsmässigt. Allt är rötskadat och vi kommer behöva göra om den. Nu fokuserar vi på stugans tak. Öppningen som blir till tillbyggnaden får vi väderskyddet till vi kan påbörja bygget av en ny tillbyggnad med ny grund mm.
Då föreslår jag att du snackar med Svalövs takservice, de har riktigt bra koll på pappläggning :) Har själv använt de ett par ggr, så kan varmt rekommendera dem (y)

• Gilla
arkTecko och 1 till
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Då föreslår jag att du snackar med Svalövs takservice, de har riktigt bra koll på pappläggning :) Har själv använt de ett par ggr, så kan varmt rekommendera dem (y)
Tack! Ska göra det omgående

• Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
F412 F412 skrev:
Lägg gärna upp en projekttråd! Vore roligt att följa.

• Gilla
F412
  • Laddar…
Rickard.
F412 F412 skrev:
Ja det taket såg inte så imponerande ut ;)

Lämnar du taket helt färdigt så takläggarna bara kan smälla dit ytpappen så tycker jag inte det borde vara något problem att få någon att vilja göra jobbet. En fin dag för 2 man ser det ut som om det är rimligt köravstånd.

• Gilla
F412
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Det gör jag så gärna. Har just börjat om efter en 4a månaders pappaledighet och behlver alla pauser jag kan få för att orka med dagen ;)

Så här ser det ut nu när jag gör kväll och hämtar ungarna från dagis. [bild]

ser ju ut som vad det är jag är ute efter..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.