Har rivit ut gamla trasiga plastmattor från början av 70talet. Under mattan låg masonitskivor. De var tyvärr jätteäckliga pga att det bott alkisar i huset vars hundar bitit hål i mattan och pissat lite varstans. Så masoniten åkte ur.

Under allt elände så ligger det ett ganska hyggligt trägolv som "undergolv". Dock inget som går att slipa och fixa till. Allt för mycket spikhål, men det är stadigt.

Min tanke var nu att lägga ett nytt trägolv PÅ det gamla trägolvet. Det nya golvet tänkte jag skruva. Innan jag lägger det nya så fixar jag till undergolvet så jag får bort allt "knarr". Och kanske jämnar ut med husfix om det är någon större ojämnhet.

Är detta helt fel? Tankar, synpunkter och andra erfarenheter mottages tacksamt. Eller måste jag lägga på några skivor? Lumppapp kanske? Jag tänkte faktiskt slippa att lägga in ny masonit som jag ärligt talat inte anser fyller någon direkt funktion när nytt golv kommer på.

:DErber

helt rätt, fixa undergolvet och lägg lummpapp under det nya klickgolvet...

Det är väl knappast klickgolv eftersom det står att han tänker skruva det. Men lumppapp är likafullt bra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.