Svårt, någon med erfarenheter? vilka är de enklaste blocken i såfall och tips på sidor med info och bilder (?)
Någon? :)

www.flisbyab.se

Den bästa sidan jag stött på med både priser och miljöbilder med ett stort antal olika stenar.

Fö är det inte svårt (såklart beroende på förutsättningar och vilken mur man väljer) men tungt. :P

Det svåraste med den där typen av murar - eller, kanske inte svåraste men det man måste spendera mest tid och tålamod på - är att få underlaget som ska bestå av packat grus så plant att nedersta lagret stenar kommer absolut i plan. Lyckas man med det är resten en baggis; slarvar man däremot blir felen större och större ju högre man kommer.

Jag byggde med Keystone för fem år sen och det var bra, men efter dess har andra fabrikat kommit med modeller som jag har hört ska vara bättre och enklare att bygga med.

Måste bara hålla med Farzan, slarva inte med grundjobbet! Ett par meter av en av våra murar är lite vågig just pga att vi inte var tillräckligt noggranna med första raden. Tänk inte att det jämnar ut sig, för det gör det verkligen inte, snarare tvärtom!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.