Hej

jag har rivit ut en matta i vår källarvåning. Kvar efter mattan blev en massa skumgummirester. Tanken är att lägga ett laminatgolv i källaren. Behöver jag noggrant försöka få bort alla rester eller kommer det jämnas ut om jag lägger golvfoam på detta och sen laminatgolvet?

om jag måste ta bort allt för att det ska bli jämnt vad rekommenderar ni för verktyg till detta? Resterna sitter fast i en spånskiva.

tack för svar

Andreas

• Spånskivegolv med rester av skumgummi efter borttagen matta, förberedelse för laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv med skumgummirester och spånskiva efter borttagen matta, diskussion om laminatgolvinstallation.
    Skapa konto
Skrapa på med en spackelspade.

Jag tror iofs att golvfoamen kommer att göra sitt till.

Tack för svar! Spackel gjorde föga nytta! Men eftersom det är ett sommarhus med en massa gårdar i närheten så fick jag hjälp att slipa en skyffel samt låna en vad jag tror kallas barkspade. Det gjorde verkligen susen

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
För övrigt borde det vara retroaktiva spöstraff på att limma heltäckningsmattor med undersida av skumgummi. Men det är ju min åsikt.

• Gilla
paltskallen och 1 till
  • Laddar…
Jag är onekligen beredd att hålla med efter dagens arbete

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Istället för att skapa en ny tråd så tänkte jag om det är ok skriva här.
Jag har likadant hemma nere i källaren.
Men jag funderar på om det inte lika gärna kan få vara så under foamen.

Men min fråga är, Vad för foam behöver man ha. Hört att det ska vara något tjockare.
eller ska man behandla betonggolvet innan.

• Övergång från matta till obehandlat betonggolv i källare, med synliga fläckar och märken.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.