Hej!

Vad säger expertisen om att lägga klinkers på 14 m2 flytspacklat betonggolv med golvvärmen igång, är det okej?
Eller gäller samma som för flytspacklingen, att golvvärmen ska vara avstängd?

Mvh
/C
 
Ja, värmen bör slås av. Annars finns risk att fix och fog härdar för snabbt.
 
stäng av för 17.
 
Stäng av annars brinner det som sagt för fort. Fukta gärna fogningen extra i ett par dygn så får den extra styrka.
 
Stäng av. Börja lägg plattorna ngr dagar efter avstängning när underlaget svalnat.
Lägg plattorna och räkna 28 dagar från att du tillfört den sista cementbundna produkten dvs fogmassan. Sen sätter du på golvvärmen succesivt. Inte full patte direkt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.