Har köpt en kåk och rivit ner en vägg till förmån för större kök.
golven består i dagsläget av enbart golvspånskivor och väggen som revs utav betongblock på 100mm bredd.

detta har ju resulterat i en glipa på 100mm mellan golvspånskivorna och jag vill gärna ha tips och råd hur jag enklast lägger igen dessa.

Ett råd jag fick var att kapa iordning ett par lagom stora brädbitar att på jämna mellanrum lägga ner i springan och vrida den så den kan skruvas fast underifrån i befintliga spånskivor, för att sedan kunna lägga igen med en långsmal spånskiva längsmed hålet.
en god idé kan tyckas men då det på ena sidan ligger en regel direkt kant i kant med den förra väggen och jag kan därför inte vrida in en brädbit under denna.

hoppas min beskrivning går att förstå sig på

om det spelar någon roll så är det klickgolv som ska monteras ovanpå sedan och jag är rädd att det kan bli att svikta och knarra om jag inte åtgärdar hålet efter väggen.

MVH Fredrik

Men då kan du ju skruva ditt någon form av regel/stödlist på den befintliga golvbjälken och sedan en "brädbit" under golvet på andra sidan. Då har du underlag för att lägga din långsmala spånskiva på. Är inte fel att dessutom stryka på lite lim för att få det riktigt stabilt.

Tack. Det var även min tanke men ville bolla det lite :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.