6 227 läst ·
5 svar
6k läst
5 svar
Lägga grus under altan
Tänkte använda utrymmet under altanen för vinterförvaring av utomhusmöblerna bl.a.
Borde räcka med att lägga på markväv och ha på grus.
Min fråga är hur och från var jag ska få hem grus. Har tyvärr ingen dragkkrok längre så jag misstänker att jag måste få ta hit en lastbil som häller av lite grus vid vägen. Bor i stockholms söderförort.
Borde räcka med att lägga på markväv och ha på grus.
Min fråga är hur och från var jag ska få hem grus. Har tyvärr ingen dragkkrok längre så jag misstänker att jag måste få ta hit en lastbil som häller av lite grus vid vägen. Bor i stockholms söderförort.
Du kan inte låna en bil med dragkrok & kärra? kostar 250:- kärran fylld med grus.. blir väll runt 500kg.
Blir ju otroligt mycket billigare änn att beställa en lastbil kan jag tänka mig. Alternativ är väll Stor säck. ca 1 ton kommer de med då. kostar runt 1500:- för 1 säck & sedan 1200:- för näst kommande säckar..
Men det berror ju på vilken Volym du vill köpa in/behöver..
bla Jehander säljer grus till privat perssoner.. jag har själv varit & hämtat "gung sand" från dem.
http://www.heidelbergcement.com/se/sv/jehander/har_finns_vi/stockholm/_channelposting.htm
Blir ju otroligt mycket billigare änn att beställa en lastbil kan jag tänka mig. Alternativ är väll Stor säck. ca 1 ton kommer de med då. kostar runt 1500:- för 1 säck & sedan 1200:- för näst kommande säckar..
Men det berror ju på vilken Volym du vill köpa in/behöver..
bla Jehander säljer grus till privat perssoner.. jag har själv varit & hämtat "gung sand" från dem.
http://www.heidelbergcement.com/se/sv/jehander/har_finns_vi/stockholm/_channelposting.htm
Ska försöka få tag på en bil med dragkrok. Har varit inne på att skaffa det till bilen men det är rätt dyrt och särskillt för en engångs grej. Sedan kostar det att hyra släpet visserligen men det kan man ju leva med om man ändå måste köra lite gipsskivor och annat kul för att renovera.
Var det Jehander du hade köpt grus på släp för 250:- ? Är det bara att åka dit? Får man själv slänga upp det på släpet eller har de en skopa som de fyller släpet på 5 sek med?
Var det Jehander du hade köpt grus på släp för 250:- ? Är det bara att åka dit? Får man själv slänga upp det på släpet eller har de en skopa som de fyller släpet på 5 sek med?
Jehander tar 300kr kontant i Stockholm om man hämtar sjäv. Du får hjälp av en grävskopa att fylla släpet.sankaboy skrev:
/abbe
Hejsan..abbe_ skrev:
jag betalade 250:- (nu i sommras) för ett släp på Jehander i Riksten. Dock så sa dom i telefon att det skulle kosta 300:-, jag kände inte dirket att jag skulle bråka om priset.. men 250:- ink moms blev det i allfall..
Man åker dit med släpet går in i repan & talar om vad man ska ha samt betlar (ett släp med grus). Då får man instruktioner. Sen kommer en STOR "hjullastare" heter det väll? som man säger vad man ska h. Sen är det bara o följa hjullastare till rätt hög med grus..
efter att han har tömt halva skopan så är kärran fylld. bara att köra hem..
Grattis, det är nog mer undantag än regel att man får betala under gällande prislista, i högdalen ligger dom helt enligt prislistan förra veckan kan jag intygaPer-Erik skrev:
/abbe
Klicka här för att svara