B
Har byggt en friggebod med en stombyggsats. Golvet är isolerat och nu var tanken att jag skulle börja lägga golv spånskivor. Det slog mig att jag inte har något upplag för spånskivorna i hörnen. Jag har sett andra beskrivningar där man lägger golvet först och reser stommen på det färdiga golvet, men hur gör man med en byggsats där stommen reses på golvbjälkarna så att de yttre bärlinorna inte längre är synliga? Behöver jag riva isolering och försöka fälla in kortlingar?
 
  • Isoleringsmaterial i träregelkonstruktion, möjligen för golv eller vägg, under konstruktion inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte i en friggebod, det kommer knappt märkas någon svikt vid väggen ändå.
 
Spara inte på limmet heller.
/W
 
B
Tack för svaren. Kom faktiskt på en ganska enkel lösning som gör det helt stumt 😊
 
  • Byggarbetsplats med isoleringsmaterial i trästomme och ångspärr, under konstruktion eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Jag brukar skruva en 45x70 på platten under syllen.
Jag vill ha fullt stöd alla kanter runt om
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.