Har byggt en friggebod med en stombyggsats. Golvet är isolerat och nu var tanken att jag skulle börja lägga golv spånskivor. Det slog mig att jag inte har något upplag för spånskivorna i hörnen. Jag har sett andra beskrivningar där man lägger golvet först och reser stommen på det färdiga golvet, men hur gör man med en byggsats där stommen reses på golvbjälkarna så att de yttre bärlinorna inte längre är synliga? Behöver jag riva isolering och försöka fälla in kortlingar?
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Spara inte på limmet heller.
/W
/W
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Jag brukar skruva en 45x70 på platten under syllen.
Jag vill ha fullt stöd alla kanter runt om
Jag vill ha fullt stöd alla kanter runt om
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lägga in nytt golv
Kök -
Kan man vänta med att lägga in golv över vintern på nybyggd friggebod?
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass -
Vad bygga först? Tak eller golv. Bygger till vår friggebod och stommen/regelverk är klart nu. Så: Ska jag lägga takspånt eller underlagsgolv först?
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass


