Hej,

Ska snart lägga ett furugolv (21x137) i min utbyggnad men funderade lite på hur det ska gå till (på rätt sätt). Lagt en del parkettgolv innan men aldrig furugolv.

Underlaget är 22mm golvspån (cc 60), ska jag ha foam eller grålumppapp under golvet?
Golvet läggs med "honan" mot väggen och skruvas i sponten? minst 40mm skruv verkar det som att jag ska ha, tips på vettig skruv?
https://www.essve.se/essvese/sv/pro...tålregel/sockelskruv-3-9x42-fzg-400-554642-46 ?

Tack
 
Gunnebo golv och listskruv 42mm gör jobbet och det gör säkert essves också minst 42mm bör längden vara.
Skruva cc 30-45 cm när det är spån sedan skall du inte använda foam utan grålumppapp. är man ute efter bättre akustik /ljuddämpande egenskaper så kan en sk. akustikmatta läggas in denna bör ha en hög densitet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.