Hej på er. Projekt trädgård är i gång hemma hos mig. Idag har vi endast en rad med stenplattor längs huskanten, (som bilden visar) men det kommer bara upp en massa ogräs och det är ju onödigt. Jag är ute efter liknande den andra bilden, med fina stenar, men kanske lika brett som två stenlängor.

Hur gör jag? Och vad behöver jag?
Gärna steg för steg.

Har ni andra tips och idéer att göra längs huskanten så tas det emot.

Tacksam för hjälp.
Hälsningar Linda

• En rad gråa stenplattor längs huskanten på en jordfylld trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rad av stenplattor längs röd husvägg med planteringsyta, markerad med rött kryss för oönskad design.
    Skapa konto
Gräv bort alla rötter och jord och fyll med sand, sedan kan du ordna stenar och plattor som du vill.

En kommentar till den andra bilden, det är nygjort och därför ser det så fräscht ut. Dessutom fusk., om du tittar på rundeln så har de bara lagt stenar ovanpå gräsmattan, inget underarbete är gjort och inom snar framtid kommer gräset att växa in mellan stenarna och vidare in i planteringen. Så trist med dessa bilder som luras:mad: tyvärr alltför vanligt.

Även om du gör att bättre underarbete så kommer ogräset ändå från frön som sprider sig i luften, det blir aldrig helt underhållsfritt. Ogräset tar man så fort det visar sig på våren när jorden är fuktig. På så sätt får det aldrig tid att bilda djupa rötter som kräver mera arbete.

• Gilla
Blåbäret_numero_uno och 2 till
  • Laddar…
Lägg natursten!
Alltid vackert.
Kullersten eller gamla handhuggna blankslitna storgatsten.

• Solbelyst trädgårdsstig av kullersten med gräs och blomrabatter i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Två rader med gamla handhuggna storgatstenar anlagda på gräsmark.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.