189 348 läst ·
860 svar
189k läst
860 svar
Lägg ner Biltema
Har noterat att det vid ingången till Biltema alltid finns en skylt (s.k trottoarpratare) som visar vilka produkter som är aktuella för återkallelseÄ Äpplesnö skrev:
Biltema måste vara en utav de butiker som är sämst för klimatet med tanke på den låga kvaliteten...
Förlåt en fråga från en tydligen oinvigd -"vätska i som va svår att tända och brann med mer gul låga den var dålig". Jag brukar också köpa Biltemas spolarvätska - men jag brukar hälla den i spolarbehållaren - där den brukar fungera OK. Har jag missat något??H Hallerudsbo skrev:
Ja, du har missat att @Hallerudsbo föreslog att använda spolarvätska som bränsle:B Boggi skrev:
Som kommentar till @MrDizzy 's rekommendation av "Biltemas Spisbränsle":H Hallerudsbo skrev:
M MrDizzy skrev:
Alla verktyg jag köper på biltema är mycket prisvärda.Ä Äpplesnö skrev:
Kanske så att du inte är en bra hantverkare.
Äpplesnö får mig att osökt tänka på snömos.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Tja... Med tanke på vad kvalitet kostar och hur lite folk använder prylarna så behöver det inte vara så hemskt. Dock är biltema ett ställe vars rykte bygger på jag känner en som känner en.@ @ndreas skrev:
Jag tror inte vi ska skälla för mycket på biltema och miljön. Idag har de flesta kedjor egna märken. Där kvaliteten skiftar.
Du kan säkert hitta trådar om hur usla bacho är om du letar. Själv föredrar jag Bacho. Och köper inte biltemas verktyg. Dock deras tvungar. Dessa är bättre än bachos.
Eftersom allting på biltema inte är skräp så är alltså inte alla containrar fulla med skräp och borde inte skickats över haven.
Hejsan.
En bekant har följande visdomsord.
"Den bittra eftersmaken av dålig kvalitet, sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma"
En bekant har följande visdomsord.
"Den bittra eftersmaken av dålig kvalitet, sitter i bra mycket längre än det låga prisets sötma"
Ä Äpplesnö skrev:
Om du nu gjort den ”analysen”’är det ju förvånande att du trots det köper verktyg där.Ä Äpplesnö skrev:
Detta är vad TS skapade inlägget för. Biltemas skräptång! Ska då svaren handla om lyckliga köp för att du ska bli glad. Om du bytte bank igår ger väldigt lite mervärde i frågan om Biltemas, övertid svajiga kvalite. Men det är väll bara att vara gnällig?N neo11 skrev:Mycke gubbgnäll.
Alla skriver allt som blir sämre, aldrig någon som skriver något positivt när något varit bra.
Man får väl gissa att dom valt en annan billigare tillverkare av sop säckarna för att sälja dom till samma pris.
Jag bytte nu elleverantör för att få billigare el,och bytte även bank igår för bättre ränta.
Saker handlar ju om ekonomi.
Skyll dig själv, Biltema har ju funnits hur lång tid som helst och har väl aldrig haft vare sig verktyg eller bildelar som är bra!! Det enda man kan köpa där är korv och spolarvätska!Ä Äpplesnö skrev:
Sätter inte min fot där!!
Ä Äpplesnö skrev:
De bästa produkterna hos Biltema är rostfri skruv-och-bult,N neo11 skrev:Mycke gubbgnäll.
Alla skriver allt som blir sämre, aldrig någon som skriver något positivt när något varit bra.
Man får väl gissa att dom valt en annan billigare tillverkare av sop säckarna för att sälja dom till samma pris.
Jag bytte nu elleverantör för att få billigare el,och bytte även bank igår för bättre ränta.
Saker handlar ju om ekonomi.
Det var bra under pandemin, att få varorna utanför dörren. Annars går jag hellre in och väljer själv och betalar kontant.H hattkatt skrev:Kommer fortsätta handla på Biltema så länge de har click & collect med leverans ut till bilen. Kan handla alla möjliga smågrejer, och även fast de har 2 timmar på sig att plocka ihop ordern brukar de vara redo efter 10-30 minuter. Otroligt skönt att inte behöva slösa bort en hel eftermiddag på att springa runt inne i butiken.
Tycker lite synd om de anställda som samlar ihop ordrarna så snabbt, men som kund är det en oslagbar upplevelse.