189 391 läst ·
860 svar
189k läst
860 svar
Lägg ner Biltema
Det är samma sak med produkter från (alla) tillverkare som med inlägg på Byggahus.se. Somligt är bra och somligt är sk-t! Det är faktiskt inte alls säkert att produkter från kända märken med höga priser är bättre än billiga varor från okända märken. Det visar sig ständigt.
Du är helt enkelt för stark
Mycket klok tanke. På Julas produkter är det ju en användbar funktionB BäverBerra skrev:
Biltema har sitt eget varumärke på allt, vilket gör det svårt att avgöra kvaliteten, man får gå på pris, känsla, erfarenhet, och inte minst eget omdöme. Jula har både egna varumärken, som kan vara utmärkta produkter, men dessutom andra varumärken som finns på marknaden, vad gäller tänger har man Bahco.Forlowt skrev:
Skulle något inte fungera, är det oftast mer beroende på handhavandet än på själva produkten. Och det brukar sällan vara något problem hos någon av dem om man vill reklamera.
Köper man en Dacia så får man en Dacia, vill man ha en Mercedes får man köpa en Mercedes!
Det är rätt intressant det där.M Matte Bygg skrev:
Tjejen skulle in på Cervera en butik som säljer en del kända märken porslin köksredskap å annat och det är inte direkt billigt.
Jag gick till dollarestore och kollade runt lite.
Köpte två whiskeyglas för 50kr och ett mått för 25.
Kom hem med dem då sa hon.
Det här är sagaform som det också stod på förpackningen.
Googlade lite visade sig att glasen såldes i andra butiker bla sålts på cervera för 250kr och måttet för 110kr.
Så jag kände mig rätt nöjd med mitt köp så där man kan känna sig när man tycker man gjort en bra deal.
Man kan ju undra lite vad dom dyrare butikerna köper in dem för.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gjorde jag också. Jag har inte behövt byta någon hylsa men jag har bytt spärrskaftet. Jag köpte ungefär samtidigt en stor skruvmejselsats som jag fortfarande använder.G Georgieframe skrev:
Många trådar startas uppenbarligen för att få igång meningslösa ”debatter” som denna med hundratals inlägg. Jag är inte ett pys bättre än resten av Er antagligen helt vuxna människor som bara degar framför datorer och skärmasr och ”tycker”. Rättar varandra och talar om hur det är. Ganska patetiskt om jag får säga och så säger kloka närstående om min egen medverkan som på Facebook och här…
Biltema är nog dessvärre the ”leading one” i segmentet när det kommer till att vara Kinas skyltfönster. Kina flinar åt resten av världen och skrattar hela vägen till Centralbanken. Bättre ”märkesprylar” som rekommenderas har förstås prisläget emot sig. Ett prisläge som påverkas både upp o ner av konkurrens och tryck på detaljister att inte vara för billiga. Har också läst, ljug eller sanning?, att en del märken inte vill säljas av typ Jula för att inte förknippas med hempulares val som B&D, Ryobi, Cotech mfl.
I slutänden väljer vi själva och börsen styr. Köpa billigt köpa dyrt säger en när o kär - ligger något i det…
Handlar det om sällan eller rent av ”engångsbruk” gör kanske en vinkelslip för ett par hundra jobbet? Ska det göras många projekt kanske det är värt att lägga på en nolla och slippa både avbrott och humörsvängningar.
Tankar att bläddra förbi, bli arg för eller instämma i.
Biltema är nog dessvärre the ”leading one” i segmentet när det kommer till att vara Kinas skyltfönster. Kina flinar åt resten av världen och skrattar hela vägen till Centralbanken. Bättre ”märkesprylar” som rekommenderas har förstås prisläget emot sig. Ett prisläge som påverkas både upp o ner av konkurrens och tryck på detaljister att inte vara för billiga. Har också läst, ljug eller sanning?, att en del märken inte vill säljas av typ Jula för att inte förknippas med hempulares val som B&D, Ryobi, Cotech mfl.
I slutänden väljer vi själva och börsen styr. Köpa billigt köpa dyrt säger en när o kär - ligger något i det…
Handlar det om sällan eller rent av ”engångsbruk” gör kanske en vinkelslip för ett par hundra jobbet? Ska det göras många projekt kanske det är värt att lägga på en nolla och slippa både avbrott och humörsvängningar.
Tankar att bläddra förbi, bli arg för eller instämma i.
Gjorde du denna analys före eller efter köpet? Köp deras sortiment med 10 års garanti, så kommer du inte behöva bli så besviken nästa gång.Ä Äpplesnö skrev:
Problemet med Biltema är att många kunder har inte kompetens att avgöra vilka produkter som faktiskt fungerar som kunden tänkt sig. Det händer att jag köper något ibland för att lösa ett problem och när problemet är löst så händer det rätt ofta att produkten fortfarande går att använda, om inte så slänger jag produkten men problemet löste sig.Ä Äpplesnö skrev:
Och du, ett tips: om det verkar för billigt för att vara sant... tror du verkligen att det är en kvalitet produkt då?
Renoverare
· MUNKFORS
· 67 inlägg
Deras elkablar är helt ok och samma märke säljs i andra butiker.L lordi skrev:Att köpa Biltemas elprylar är däremot lite gambling. De byter ju tillverkare hela tiden.
Köpte ett gäng jordade uttag för ett antal år sedan vilket visade sig vara ett stort misstag.
Det var ofta svårt att få i stickproppar sen sprack de i plasten efter ett tag.
Köpte då Schneider istället från en nätbutik.
Såg sedan att Biltema bytt modell till några som såg misstänkt likt ut som Schneider.
Provat ett par rörelsevakter för belysning med blandat resultat. Bytte ut dem efter en av dem började brinna (eller åtminstone ryka)
Köper numera aldrig elmaterial på Biltema pga detta
Uttag, apparatdosor mm är för dåliga!
Renoverare
· MUNKFORS
· 67 inlägg
Jag har köpt massor med hylsor, ringnycklar, lednycklar hos Biltema och allt har fungerat perfekt förutom något billigt billigt spärrskaft i storlek 1/4.F Freda skrev:Problemet med Biltema är att många kunder har inte kompetens att avgöra vilka produkter som faktiskt fungerar som kunden tänkt sig. Det händer att jag köper något ibland för att lösa ett problem och när problemet är löst så händer det rätt ofta att produkten fortfarande går att använda, om inte så slänger jag produkten men problemet löste sig.
Och du, ett tips: om det verkar för billigt för att vara sant... tror du verkligen att det är en kvalitet produkt då?
Elmaskiner köper jag på Clas Olsson som ger 5 års garanti.
Massor med träskruv kommer från Biltema - till en 1/4 av priset för märkesskruv.
Oljor köper jag på Biltema till både bil, mc och lastbil.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer