Hej alla!

Renoverar källaren för närvarande. Äldre hus med en del markfukt.

Har glasfiberväv på muren. Inget jag älskar men tidigare ägare renoverade så på 90-talet.

Nu råkade firman klanta sig lite så de kommer behöva sätta ny väv på den gamla. Till på köpet har de hunnit måla det första lagret väv. Det kommer alltså bli två lager väv där varje lager är målat.

Min fråga är om detta kommer stänga in fukten i muren betydligt mer än om där bara fanns ett lager? Färgen är diffusionsöppen.

Tack på förhand!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.