hej, vi har en dosa i väggen ovanför köksbänken där elektrikern var tvungen att ta bort uttaget eftersom det sticker ut för mycket. Sitter nämligen en hiss i skåpet ovan som bara medger ett utrymme om ca 4-5mm ut från väggen.
Vill helst inte ha ett doslock där, så det skulle vara trevligt om det finns en bra lösning.
Någon som har en bra idé?
/micke
Vill helst inte ha ett doslock där, så det skulle vara trevligt om det finns en bra lösning.
Någon som har en bra idé?
/micke
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enkeluttag brukar ju inte bygga ut så mycket från väggen då brunnen går in i dosan. Eller så kanske dessa med bara eurodon skulle fungera?
Kan du inte skära bort lite av stenen då och fälla in uttaget?
När jag ser hur det ser ut förstår jag bättre. Och är nog inne på samma linje som Kurtivan. Doslock är nog det rätta då det är svårt att använda uttaget. Visst hittar du något som inte nygger mer går det ju att använda tillfälligt när hyllan är uppe. Bara man då inte av misstag sänder ner hyllan som förstör något.
Nu är det fel enligt regler att täcka med annat än godkännt elmaterial annars skulle ju en trevlig siluett av klistervinyl kunna vara nått att dölja hålet med.
Nu är det fel enligt regler att täcka med annat än godkännt elmaterial annars skulle ju en trevlig siluett av klistervinyl kunna vara nått att dölja hålet med.
Tack för alla tips och tankar. Gick hem och kikade och det ser ut som om det går att flytta ut lyften från väggen tillräckligt mycket för att ett slimmat uttag ska få plats. Snickarna ska kika på detta och jag har även lyft tanken om ett golvuttag.
tack alla!
tack alla!
Men det verkar ändå olämpligt med att ha kontakter som kan tryckas ner av hissen när nyfikna gäster eller barn håller på.M Micke_TH skrev: