Har fått hem ett bord i högglans. Vid inspektion hittade jag en defekt på bordsskivan.
Jag har nu väntat på bordet i över en månad och nu får jag förmodligen vänta en månad till för en ny skiva. Så då rekommenderar företaget att ge mig 500kr för detta.
Om jag ny accepterar det då undrar jag om det går att fixa till defekten? Finns det någon pianolack som man kan köpa och fixa själv? Det på kortsidan på bilden är kritiskt. Det på andra sidan av skivan är undersidan. Går det kanske att spackla och lacka?

20140927_171500.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Beror lite på vilka krav du har... Det är svårt även om du har rätt utrustning att få det riktigt bra.
Du skall få till exakt samma färgnyans också.
Är det ovansidan eller undersidan vi ser?

Hade reklamerat det.
Du borde kunna få använda skivan tills den nya kommer..

Klart skambud med bara 500:- som ersättning. Ska du fixa själv måste du först ta rätt på
vilken lack som använts och skaffa exakt rätt nyans. Sedan behöver du airbrush eller liknande
för att lägga på lacken så att övergången blir lätt att slipa/polera bort. Polermedlen som jag
känner till från rekonditionering av billack går på 400-500 kr/liter och är svåra att hitta i
små förpackningar. Lämpliga slippapper i tilkommer plus arbetstid så du kommer att gå back
rejält och om du inte har annan användning för det som blir över.

Min spontana reaktion är att 500 är ett skambud, men sen får man så klart sätta det i relation till hur mycket bordet kostar i sin helhet. Kostar det tusen spänn så får du ju tillbaka halva köpesumman och då är det enligt min mening ett ganska bra erbjudande, kostar det 10000 så hade jag inte godtagit det. Att laga skadan så den blir osynlig för 500 kr tror jag inte mycket på.

Jag bestämde mig för att behålla bordet. Så jag skruvade ihop den. Sen visade det sig att skivan var mer defekt än vad jag trodde.

Så den kommer åka tillbaka.

Tack för svaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.