Hej,
Är i fart med att laga min utvändiga källartrappa. Trappan har tidigare varit klädd med kakel/klinkers, vilka hade släppt från underlaget. Har nu plockat ner dessa och skadorna på bakomvarande vägg är ganska stora på sina håll. Kommer knacka ner att löst sittande material. Men vad använder jag för att laga skadorna?
Trappan är byggd samtidigt som huset -70 och det ser ut som att det är en kärna i betong (ev. block), med ca 20-30mm puts utanpå.
Tips på hur jag ska gå tillväga.
Är i fart med att laga min utvändiga källartrappa. Trappan har tidigare varit klädd med kakel/klinkers, vilka hade släppt från underlaget. Har nu plockat ner dessa och skadorna på bakomvarande vägg är ganska stora på sina håll. Kommer knacka ner att löst sittande material. Men vad använder jag för att laga skadorna?
Trappan är byggd samtidigt som huset -70 och det ser ut som att det är en kärna i betong (ev. block), med ca 20-30mm puts utanpå.
Tips på hur jag ska gå tillväga.
Medlem
· Blekinge
· 12 164 inlägg
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 453 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 453 inlägg
Det är så tunt, dra på det med en filtbäda, men förvattna där det är tegel.
https://www.bauhaus.se/filtbrada-te...CuIdgsTcOapryu60swkCgmYCcEcovzjwaArTAEALw_wcB
Och när det blivit hårt, doppar du filtbrädan i vatten och "river" putsen.
Där det är tegel tar det 10 min, där det är sten tar det minst 3 timmar
https://www.bauhaus.se/filtbrada-te...CuIdgsTcOapryu60swkCgmYCcEcovzjwaArTAEALw_wcB
Och när det blivit hårt, doppar du filtbrädan i vatten och "river" putsen.
Där det är tegel tar det 10 min, där det är sten tar det minst 3 timmar
Använder äldre tråd med liknande fråga. Har rengjort och behöver laga end del i trappan och på väggar. Finns det något lagningsbruk som fungerar på de exempel jag fotat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto