Trots att jag var extremt tydlig i min volymberäkning så var det uppenbart inte tydligt nog för Dig.T Taxture skrev:
TS skrev att han ska gräva 30 cm djupt och fylla upp med betong och plattor.
Jag skriver om 25 cm betong.
30 cm gräva ut fylla 25 cm betong återstår då, tada!
5 cm till markplattor.
Så nej 500 kr kommer inte att räcka till halvannan meter.
I själva verket så räcker det väl endast till 1 enda meter då plattorna ju också kostar några kronor.
Att sedan TS tycker att en enda ynka pynka meter är en hel del är för mig obegripligt...
Asfaltkross typ 200 kr per ton och vad jag hittar ca 1,6-1,8 ton/kubik. Så 1000 kr och borträknat frakten räcker till 5-6 kubik fyllning. Svårt att slå.
För betong så är det närmaste att procenta betongen rejält med betongkross vilket i det här fallet antagligen funkar lika bra som ren betong. Betongkross är gratis om man letar annonser på t ex beg betongplattor och äger en slägga.
För betong så är det närmaste att procenta betongen rejält med betongkross vilket i det här fallet antagligen funkar lika bra som ren betong. Betongkross är gratis om man letar annonser på t ex beg betongplattor och äger en slägga.
Ja, 1 meter blir inte mycket. Jag får minska på betongen. Om jag tar 15 cm betong och köper Cement och fixar sand, så blir det billigare. Men provar nog Asfaltkross först, då det verkar billigt.lunnabo skrev:
Trots att jag var extremt tydlig i min volymberäkning så var det uppenbart inte tydligt nog för Dig.
TS skrev att han ska gräva 30 cm djupt och fylla upp med betong och plattor.
Jag skriver om 25 cm betong.
30 cm gräva ut fylla 25 cm betong återstår då, tada!
5 cm till markplattor.
Så nej 500 kr kommer inte att räcka till halvannan meter.
I själva verket så räcker det väl endast till 1 enda meter då plattorna ju också kostar några kronor.
Att sedan TS tycker att en enda ynka pynka meter är en hel del är för mig obegripligt...
Ja, räkna var verkligen inte något som Du kan.
Tur att det finns hjälp här på Byggahus för Dig.
Asfaltkross är helt säkert billigaste lösningen för dig.
Skulle rekommendera att du hyr en stamp och trycker till längs hela spåret. Skulle kunna förhindra framtida sättningar...
Tur att det finns hjälp här på Byggahus för Dig.
Asfaltkross är helt säkert billigaste lösningen för dig.
Skulle rekommendera att du hyr en stamp och trycker till längs hela spåret. Skulle kunna förhindra framtida sättningar...
Klicka här för att svara