Vår gamla och välanvända Milwaukee tigersåg slutade i helgen att vilja dra sågbladet fram och tillbaka. Så nu är frågan om det är värt att kosta på att lämna in den för lagning eller om det är bättre att slänga den och köpa en ny?

Någon som vet om det är en enkel och billig del i den som har gått sönder eller om det troligen blir en dyr reparation?

:confused: pinebar

...eller så drar du sågen fram o tillbaka för hand...:)

Är den helt död eller är det något mekansikt fel som gör att den inte drar bladet? Jag läste någonstans att 90% av all trasig elektronik beror på kabelbrott. Är det ett kabelbrott bör det inte vara så svårt att laga. Är det mekansikt så kan det vara värre men beställning av reservdelar mm.

Den är inte helt död. Den låter och skramlar lite istället för att röra på sågbladet, så jag misstänker mekaniskt fel. Den ser dessutom så gammal ut att jag vet inte om den egentligen har speciellt mycket elektronik i sig. Den var också ganska hårt belastad när den slutade fungera. (Vi tog bort avloppsstammen i gjutjärn med hjälp av den, vilkelslipen och en slägga .....)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.