5 093 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Laga tegelfasad med lim?
Jag har bytt fönster på mitt tegelhus, och då har hantverkarna använt så mycket våld att teglet skadats >
. Värst är det över ett nästan 2 meter brett fönster, där nedre tegelraden lossnat och var på väg att falla ned. Hantverkarna limmade då ihop teglet med PL-lim. Jag tro inte på det sättet att laga en tegelfasad, och vill att det lagas på rätt sätt, dvs med rätt sorts bruk. Hur länge kan jag räkna med att det håller? Måste jag acceptera detta? Någon med kunskap / erfarenhet av detta, som kan kommentera? Mvh
Risken finns att limmet kan störa fukt och vatten vandring vilket kan leda till frostskador på teglet. Det är murat och skall så vara. Jag hade krävt att dom gjorde om det. Fast hade det varit mitt hus som dom limmade ihop teglet på så hade jag nog slått dom på käften först
mvh plexi
mvh plexi
Oj, tack! Blir det aktuellt med "nävarna", så kan du kanske hjälpa till
Mvh
Klicka här för att svara