Paul-Staffanstorp skrev:
Tyvärr är det oftast så illa med rollbara tätskikt.
Paul. Vad tycker du om Biltemas foljesystem?

margareta7 skrev:
Jag undrar...om garantin gått ut så varför hantverkaren åtgärdar fel? Bara därför att han är så snäll...?
Hmm. Garanti? Är det inte 10 år?
Har 10 år gått?

" Enligt jordabalken har man 10 års reklamationsrätt på dolda fel då man köper fast egendom. För att ett fel skall betraktas som dolt krävs det att man inte, trots en noggrann besiktning, kunnat upptäcka felet. Allt som man kan se och mäta räknas ej som dolt fel."

Paul-Staffanstorp
kamilenski skrev:
Paul. Vad tycker du om Biltemas foljesystem?

Jag har ingen erfarenhet alls av detta men ger i övrigt inte mycket för Biltemasaker... :x

margareta7 skrev:
" Enligt jordabalken har man 10 års reklamationsrätt på dolda fel då man köper fast egendom. För att ett fel skall betraktas som dolt krävs det att man inte, trots en noggrann besiktning, kunnat upptäcka felet. Allt som man kan se och mäta räknas ej som dolt fel."
I detta här fallet är det nog 10 år GARANTI (reklamationsrätt)!
Felet skall åtgärdas utan kostnad.

www.kanerva.se/Garanti-ansvar.html

Lite att läsa?

Redigerat:
Har gått 5 år och jag tror han försöker rädda sitt rykte lite..
Lyckades övertala honom att riva upp ytterligare plattor så det nu är en bra bit utanför "duschhörnan" men han vill inte ta bort plattor upp på väggen eftersom han har "remsan" mellan golv och vägg framme som han skarvar i.
Hur mycket vatten "rinner" det under plattorna eller är det mest bara att det blir fuktigt under???

Tyresö
Plattorna kan nog räknas som täta - däremot är inte fogen tät, det är därför det måste finnas ett helt och obrutet tätskikt under plattorna.

Paul-Staffanstorp
Under plattorna hinner det sällan torka ur alls om man använder duschen regelbundet...

Finns ju ingen anledning att riva plattor på väggen om han får tillräckligt mycket helt tätskikt synligt på golvet så det går att skarva och överlappa ordentligt.

Tycker det verkar som en seriös och vettig hantverkare som tar ansvar och försöker lösa det hela på bästa sätt och jag hade inte heller rivit och gjort om hela badrummet om det inte behövs då det redan har 5år på nacken.

Paul-Staffanstorp
Tyresö skrev:
Plattorna kan nog räknas som täta - däremot är inte fogen tät, det är därför det måste finnas ett helt och obrutet tätskikt under plattorna.
Njae... att räkna dem som täta är nog att ta i för det är de ju inte men naturligtvis tar det mesta vattnet vägen genom fogarna och inte plattorna...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.