Hej!

Nåt av mina kära barn har lyckats skada vår köksbänk i laminat. Skadan är inte jättedjup men den syns tyvärr endel.
Har kikat på olika sätt att laga/täcka skada så att den blir mindre synlig men är osäker på om det fungerar.
Det lutar mest åt nån reparationspenna i hyfsat rätt kulör. Har hittat några olika på nätet.
Är det nån som testat någon sådan eller har nåt annat tips på hur man kan åtgärda skadan. Är ju inte jättesugen på att behöva byta hela bänkskivan som bara är 3 år gammal, men frugan stör sig på den här skadan sjukt mycket så jag kommer bli tvungen att byta om jag inte hittar en lösning som är hyfsat bra iallafall.

• Närbild på en skadad köksbänk i laminat ovanför en köksapparat med knappar för "POWER", "AUTO" och "ECO".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad köksbänk i laminat med ett mindre hack i överkanten, ovanför en panel med strömbrytare och temperaturinställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Är skivan från Ikea? Man brukar få med lister som är tänkt att limmas på sidan om man kapar skivan. Om du har en sådan kvar kan du skära ut en liten bit i samma storlek och limma dit. Annars är nog en penna i liknande kulör enkelt.

• Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Nä, skivan är inte från IKEA tyvärr.

Paul-Staffanstorp
Finns hårdvax att smälta dit. Kolla bl.a på Kährs.
Egentligen till t.ex parkettlagningar men fungerar även på laminatskivor.

K Kirre2021 skrev:
Är skivan från Ikea? Man brukar få med lister som är tänkt att limmas på sidan om man kapar skivan. Om du har en sådan kvar kan du skära ut en liten bit i samma storlek och limma dit. Annars är nog en penna i liknande kulör enkelt.
Har Ikeabänk som har kant helt ihop m bänken å e lite rundad. Diskhon är infälld så dbfalsen är exakt i nivå m bänken !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.