Ska göra garaget till hundrum men där är en del sprickor i väggarna. Även ovanför dörren ut mot hallen (på båda sidor om dörren) och även i tvättstugeväggen som då är på andra sidan av garaget. (Garage, tvättstuga, pannrum, entréhall är en utbyggnad och sitter i hop med huset, så alla väggar är betong)

Vi ska ju måla väggar och tak i garaget så kan ju inte ha en massa sprickor. Måste jag ha nån speciell lagningsmassa? Kan jag använda vanligt spackel bara?

Finns det isf nån färdigblandad lagningsmassa så som spackel?

Vi har satt igen garageporten, isolerat, reglat, spånskivor och sen gips, det ska nu spacklas och där kan jag väl ha vanlig spackel?
 
Risken är ju att det rör sig så att det spricker igen.

Är ingen målare, hade provat armeringstejp och spackel om du inte ska putsa väggarna! ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.