Har inte helt otippat fått en spricka i grundmuren (genom lecablocken) där luftvärmepumpen sitter (isblock på vintern som pressat sönder grunden). Hur åtgärdar jag detta? Sprickan tar in fukt och växer allt mer, så här får jag en sättning om jag inte åtgärdar det.

Vilket typ av bruk, behöver jag torka upp sprickan på någotvis och behöver jag armera på något vänster för att det inte ska spricka igen?

S shadowfire skrev:
Har inte helt otippat fått en spricka i grundmuren (genom lecablocken) där luftvärmepumpen sitter (isblock på vintern som pressat sönder grunden). Hur åtgärdar jag detta? Sprickan tar in fukt och växer allt mer, så här får jag en sättning om jag inte åtgärdar det.

Vilket typ av bruk, behöver jag torka upp sprickan på någotvis och behöver jag armera på något vänster för att det inte ska spricka igen?
Hej !
Undrar hur du gjorde för att lösa ditt problem med sprickan i lecablockgrunden?
Ser att inga förslag kom på din fråga.
Läste om att epoxy eller polyuretan kan hjälpa på olika sätt, men går det att kombinera dem ,eller med ngt annat för att uppnå bästa långsiktiga lösning för hållfastheten samt att stänga ute fukten.
Behöver lösa ett liknande problem och är tacksam för tips !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.